سرمربی تیم ملی همه را مقصر دانست به جز خودش!

هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان از رفتار سیاسی بازیکنان خود در جام جهانی قطر انتقاد کرد.

آلمان در جام جهانی نتایج خوبی نگرفت و حتی نتوانست از گروه خود صعود کند اما سرمربی آلمان بیش از مسائل فنی از حواشی تیمش  کاملا عصبانی بود.

فلیک در این مورد گفت: «امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، چیزی شبیه این گفت: فوتبال بیش از حد سیاسی شده است. بازیکنان ما باید روی فوتبال تمرکز کنند، من بعداً مسئولیت سیاست را بر عهده خواهم گرف؛ اگر ما هم این کار را انجام می دادیم خوب بود.»

سرمربی آلمان با اشاره به اینکه بازیکنان تیمش قبل از بازی با ژاپن به نشانه اعتراض دهان خود را پوشانده بودند گفت: «وظیفه ما فوتبال بازی کردن است. افرادی هستند که توانایی مقابله با سیاست را دارند. بسیاری تصمیم گرفتند که مسابقات را تماشا نکنند در حالی که دیگران تماشا می‌کردند. کشور تقسیم شده بود و این واقعا ناراحت کننده است. فوتبال باید مردم را متحد کند. دیدن هوادارانی که بی قید و شرط از تیم ملی خود حمایت کردند باعث افتخار است.»

سرمربی تیم ملی همه را مقصر دانست به جز خودش!

سرمربی آلمان در این مصاحبه همه را مقصر دانست به غیر از خودش و از این نظر شباهت زیادی به سرمربی تیم ملی ایران، کارلوس کیروش داشت! این در حالی بود که آلمان در گروه E پشت سر تیمهای ژاپن و اسپانیا در رتبه سوم ایستاد و از جام جهانی حذف شد. فلیک که سه گانه قهرمانی را همراه با بایرن مونیخ به دست آورده و اعتبار زیادی کسب کرده بود این بار با حذف از جام جهانی و مصاحبه‌هایی که در حین تورنمنت و بعد از آن انجام داد، اعتبار خود را تا حد زیادی نزد جامعه فوتبال آلمان از دست داده است. او پیش از این نیز از نبود مهاجم نوک درجه یک در فوتبال آلمان انتقاد کرده بود.