چه خبر از کی‌روش و تیم ملی فوتبال؟

به گزارش افکارنیوز، شبکه ایران در گفتوگویی با مهدي محمدنبي ، دبیرکل فدراسیون فوتبال، سوالاتی درباره درخواست های کیروش، وضعیت تیم ملی و استراتژی ایران در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی مطرح كرده است

آقای نبی! صحبت های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه کی روش خواستار حذف جام حذفی شده و حتی پیشنهاد تعطیلی لیگ برتر را هم داده بود!

کارلوس کی‌روش در واقع برنامه اردوهای تیم ملی، مسابقات تدارکاتی و رسمی را به فدراسیون ارائه داد. طبیعی بود که این برنامه با تقویم مسابقات لیگ برتر و جام حذفی تداخل هایی داشت و برای همین هیات رییسه سازمان لیگ تشکیل جلسه داد تا شرایط را ارزیابی و راهکاری بیابد. در این جلسه تصمیم گرفته شد به دلیل اهمیت و اولویتی که تیم ملی دارد فضایی ایجاد شود که بازیکنان در زمان های مورد نیاز کی‌روش در خدمت او باشند.

برای همین با پیشنهاد کی‌روش مبنی بر حذف جام حذفی موافقت شد؟

اساسا کی‌روش به این مسائل ورود نمی‌کند و من صراحتا می گویم که کی‌روش هیچ درخواست و پیشنهادی برای حذف جام حذفی یا لیگ برتر نداشت و ندارد. هیات رییسه در جلسه خود تصمیم گرفت جام حذفی را امسال برگزار نکند. کی‌روش برنامه‌های خود برای تیم ملی را ارائه داد و خواست طبق این برنامه فضایی برای او فراهم شود.

اما آقای بهروان گفته حتی کی‌روش پیشنهاد تعطیلی لیگ برتر را داده بود که او مخالفت کرده است!

تاکید می‌کنم که کی‌روش چنین درخواست و پیشنهادی نداده و فکر نمی کنم که آقای بهروان هم این حرف را زده باشد.

بنابراین هیات رییسه چنین تصمیمی گرفت؟

یکی از راهکارها حذف جام حذفی بود که آن هم هنوز مصوب نشده است و ما باید برای این منظور از کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام کنیم. باید مطمئن شویم که برگزار نکردن جام حذفی لطمه‌ای به تعداد سهمیه های ایران در آسیا نمی زند.

چه زمانی استعلام صورت خواهد گرفت؟

استعلام صورت گرفته و منتظر پاسخ هستیم. بالاخره باید کمیته‌های مربوطه این موضوع را در جلسات طرح و بررسی کنند.

در برنامه ارائه شده بالغ بر ۱۰۰ روز سال اختصاص به اردوها، مسابقات تدارکاتی و رسمی تیم ملی دارد. این برنامه ارائه شده از سوی کی‌روش به نظر شما طبیعی است؟

ما وقتی به دنبال حاشیه امنیت برای تیم ملی هستیم باید تمام ابزارها را آماده کنیم. یکی از ابزارها سرمربی تیم ملی و بازیکنان هستند. تفکرات کی روش با توجه به حرفه‌ای بودنش، تفکرات خوبی است و ایجاب می کند که شرایط را مهیا کنیم. وقتی ما ایشان را به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌ایم باید تفکرات او را نه به صورت چشم بسته بلکه منطقی و درست بپذیریم. این اتفاقی است که در تمام کشورهای آسیای شرقی می افتد و ما را به این نتیجه می رساند که از تفکرات حرفه‌ای سرمربی تیم ملی‌مان حمایت کنیم.

عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان و قطر خیلی‌ها را راضی نکرد و حتی مسوولان فدراسیون مثل کفاشیان و آیت اللهی را هم به انتقاد و ابراز نگرانی از آینده واداشت. نظر شما چیست؟

باید قبول کنیم تیم هایی که در آسیا هستند همینطور ننشسته‌اند تا ما از آنها پیشی بگیریم. تیم ملی ما در گروهی است که بازی با رقیبان سختی‌های خاص خودش را دارد. اساسا کی‌روش به آنچه مدنظرش بود رسیده است. یعنی کسب ۴ امتیاز از دو بازی. گرچه ایده آل کسب ۶ امتیاز بود و خودش هم این موضوع را قبول دارد. او پیش بینی کرده بود که باخت نداشته باشد و الان هم خوشبختانه همینطور بوده است.

بنابراین شما نگران گره خوردن کار تیم ملی با این نحوه بازی نیستید؟

بعد از اینکه کی‌روش به ایران بازگردد با او صحبت خواهیم کرد. باید صحبت کنیم و ببینیم استراتژی‌اش برای بازی‌های آینده چیست و ما چه کارهایی باید انجام دهیم. استراتژی ما این است که قبل از بازی دوم برگشت مقابل قطر صعودمان به جام جهانی مسجل شده باشد.

در مدت اخیر خبرهایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه کی‌روش به چند ماه حبس محکوم خواهد شد!

این اخبار به هیچ وجه صحت ندارد و به نظر من شیطنت حریفان ماست. من در مدت اخیر چند بار با کی‌روش در تماس بوده‌ام و هیچ مشکلی نیست. البته تماس‌های ما به دلیل هماهنگی برای اردوی تیم ملی که از نهم تا ۱۵ آگوست برپا خواهد شد، بود و قطعا هیچ مساله و مشکلی برای خود او و ادامه همکاری با تیم ملی ایران نیست.