پای جریان انحرافی در میان است!

به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان آنلاین،او در تازهترين خبر خوش به هواداران مس اعلام كرده كه فرهاد مجيدي در يك قدمي مس قرار دارد و مذاكرات با مهاجم فصل گذشته الغرافه ادامه دارد. البته اين اولين بار نيست كه عبدالرضا داوري با هيجاني خاص خبر از قرارداد مس با ستارههاي مطرح فوتبال ايران ميدهد.

اوایل شروع فصل نقل و انتقالات هم گفته می‌شد جواد نکونام، فردریک کانوته مهاجم سرشناس سویای اسپانیا، مهدی رحمتی و ادینهو در لیست مس برای فصل‌آینده هستند تا پروژه «کهکشان کویر» کلید بخورد.

اگر چه از لیست اولیه پر و پیمان مس، هیچ بازیکنی در نهایت مسی نشد اما همچنان رئیس هیئت مدیره مس دست از تلاش برنداشته و حالا فرهاد مجیدی هدف اصلی آنها است؛ مهاجمی که خیلی دوست دارد به استقلال برگردد اما قلعه‌نویی صراحتاً اعلام کرده که استقلال به اندازه کافی مهاجم دارد و نیازی به مجیدی ندارد! در حالی رئیس هیئت مدیره مس در تهران مشغول بستن تیم است، که در کرمان مدیرعامل باشگاه هیچ خبری از تحولات تیم ندارد و به نوعی هیچ کاره است.

ساختمان شیک کوچه هجدهم خیابان گاندی این هفته‌ها کانون اخبار باشگاه مس کرمان است. عبدالرضا داوری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ایران در دفتر کاری‌اش خواب‌های زیادی برای مس در لیگ دوازدهم دیده است. صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس، سهامدار اصلی باشگاه مس است و برنامه‌های این باشگاه در ساختمان پلاک ۱۲ معروف کوچه هجدهم خیابان گاندی طرح‌ریزی می‌شود.

داوری و سایر اعضای هیئت مدیره مس در جلسه‌ای که پس از پایان لیگ تشکیل می‌دهند، برنامه‌های فصل‌آینده را تدوین می‌کنند، برنامه‌های که هدف‌های بزرگی در آن دیده می‌شد: «فتح جام قهرمانی لیگ برتر یا جام حذفی و گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا‌.» لازمه رسیدن به این هدف‌ها داشتن یک تیم پر مهره و پر ستاره بود. به همین خاطر داوری به هواداران مس وعده می‌دهد که مس در لیگ دوازدهم با ستاره‌هایی که به کرمان خواهند رفت یک تیم کهکشانی خواهد بود.
بلافاصله پس از شروع فصل نقل و انتقالات، مذاکرات با ستاره‌های مورد نظر مس برای آمدن به کرمان شروع می‌شود. برخلاف فصل قبل برای لیگ دوازدهم، رئیس هیئت مدیره مس شخصاً وارد میدان می‌شود و دفتر کارش در تهران به قلب باشگاه مس تبدیل می‌شود.

شاید خیلی عجیب باشد اما در باشگاه مس در کرمان از مدیرعامل گرفته تا سرپرست باشگاه در جریان اتفاقاتی که قرار است برای باشگاه در فصل‌آینده بیفتد نیستند و همه تصمیمات در تهران گرفته می‌شود. گنجعلی خانی مدیرعامل باشگاه مس هم وقتی این وضعیت را می‌بیند تصمیم می‌گیرد برای دوری از این جو راهی سفر حج شود.

همه این اتفاقات به اختلاف داوری رئیس هیئت مدیره و سعد محمدی مدیرعامل صنایع ملی مس ایران بر می‌گردد و این باعثشده تا داوری، گنجعلی خانی را که از نیروهای نزدیک به سعد محمدی است در جریان تحولات باشگاه مس قرار ندهد و به تنهایی از تهران تیم را برای فصل آینده ببندد.

اختلافات سعد محمدی و داوری در چند وقت گذشته شدیدتر از قبل شده و اختلاف‌های آنها روز به روز بیشتر می‌شود. هم سعد محمدی و هم داوری با توجه به اختلافاتشان سعی در از میدان به در کردن یکدیگر داشته‌اند و البته تاکنون تلاش هیچ کدام به نتیجه نرسیده. داوری پشتش به ریاست جمهوری گرم است و محمدی هم با توجه به محبوبیتی که بین کارگران مس دارد توانسته به کارش در ساختمان شرکت صنایع ملی مس در خیابان وزرا ادامه دهد.

این اختلافات به حوزه ورزش و باشگاه مس هم کشیده شده و همین مسئله باعثشده تا داوری به همراه سه معاونش که اکثریت هیئت مدیره مس را در اختیار دارند برای فصل جدید تصمیم بگیرند تا خودشان به تنهایی برای فصل‌آینده برنامه‌ریزی کنند و حتی مدیرعامل باشگاه را در جریان ریز اقدامات قرار ندهند؛ امری که در کمتر باشگاهی دیده می‌شود و در باشگاه‌ها معمولاً مدیرعامل تیم، وظیفه مذاکره با بازیکنان و بستن تیم را انجام می‌دهد اما در مس این اتفاق نمی‌افتد و رئیس هیئت مدیره باشگاه مس شخصاً وارد بازار نقل و انتقالات شده و حتی مذاکره با بازیکنانی که می‌خواهند قراردادشان را هم تمدید کنند در تهران انجام می‌شود.

«فقط رئیس‌جمهور می‌تواند مرا برکنار کند. ‌» این را عبدالرضا داوری، رئیس هیئت مدیره مس در اوج اختلافاتش با مدیرعامل صنایع ملی مس ایران گفته است. داوری با توجه به پشتوانه‌ای که در ریاست جمهوری دارد این گونه صحبت می‌کند. او از نیروهای نزدیک به لیدر جریان انحرافی است و با دفتر رئیس‌جمهور پیوند خورده است. او در باشگاه مس هم با توجه با همان پشتوانه همه اختیارات را در دست گرفته تا مس را برای فصل جدید تبدیل به یک تیم کهکشانی کند. آنها با دست پر هم وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند و خبر می‌رسد که ۲۰میلیارد بودجه فصل آینده باشگاه مس است که با توجه به این رقم بستن یک تیم کهکشانی دور از دسترس نیست.

با این حال تاکنون پیشنهاد میلیاردی هم نتوانسته ستاره‌های مدنظر مسی‌ها را وسوسه کند تا به کرمان بیایند و پروژه کهکشانی‌سازی مس تاکنون راه به جایی نبرده، پس از اینکه رحمتی پیشنهاد یک میلیارد و ۹۰۰ میلیونی مس را رد کرد و ترجیح داد در استقلال بماند، مسی‌ها با یک پیشنهاد نجومی به دنبال قرارداد با فرهاد مجیدی هستند.

عبدالرضا داوری رئیس هیئت مدیره باشگاه مس در تهران گفت‌وگو‌هایی را با نماینده این بازیکن انجام داد. پس از ارائه پیشنهاد مالی باشگاه مس به فرهاد مجیدی، قرار است این بازیکن بعد از بررسی این پیشنهاد درباره حضور احتمالی‌اش در مس کرمان تصمیم‌گیری کند. در صورت پاسخ مثبت مجیدی، او اولین ستاره‌ای خواهد بود که راهی کرمان می‌شود.

با وجود اين شنيده ميشود احتمال حضور مجيدي در مس نزديك به صفر است و مهاجم سابق استقلال براي بازگشت به استقلال، بازارگرمي ميكند تا داوري كه ميگويند توقعات را در كرمان با وعده هايي كه براي ساختن مس كهكشاني داده بالا برده ناكام بماند و پروژهاش شكست بخورد.