به گزارش افکارنیوز به نقل از ورزش سه، ديه گو پنوچيو نايب رئيس باشگاه پارما ايتاليا اعلام کرد: فوتبال شاهد انقلابي فني خواهد بود. انريکو کامپاري کارمند سابق شرکت خودروسازي فراري ايتاليا اين کفش هاي جدي را طراحي کرده که قرار است پاييز امسال رسما معرفي شوند.

کامپاری گفت: «این استوک ها قابلیت جذب ضربه را دارند که می توانند از بازیکنان در مقابل مصدومیت ها محافظت کنند در عین حال که عملکرد آنها را بهبود خواهند بخشید.» او افزود: «این استوک ها همانند ضربه گیرها عمل می کنند.»

کامپاری چهل و پنج ساله در فاصله سال های هزار و نهصد و هشتاد و نه تا هزار و نهصد نود و سه، برای شرکت فراری در رقابت های فرمول یک کار می کرد. از سال دو هزار و چهار او مبدع کفی خاصی بوده است که در کفش فوتبالیست ها بکار برده می شود.

کامپاری گفت: «فوتبال تنها ورزشی است که هیچ گونه ابداع فنی در آن صورت نگرفته است. از آنجایی که این استوک ها خاصیت ضربه گیری دارند شدت ضربه به پا و یا ساق ها را کاهش می دهند. بدین ترتیب میزان مصدومیت فوتبالیست ها کاهش می یابد و بازی های کمتری را از دست خواهند داد.»

پروفسور کارلو ماپلی استاد دانشگاه میلان می گوید این استوک ها سبب می شود شدت ضربه به بدن فوتبالیست ها بیش از پنجاه درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاري آلمان از کراکف در لهستان ، گفته مي شود باشگاه پارما ايتاليا تابستان امسال به عنوان نخستين باشگاه از اين کفش هاي جديد استفاده خواهد کرد.