اظهارات مرفاوی پیش از بازی با عراق

صمد مرفاوی در نشست خبری بازی ایران و عراق اظهار داشت: این بازی حساسیت به دلیل حذفی بودن حساسیت خاص خودش را دارد. در دور مقدماتی که آن را با صعود گذراندیم، واقعا در گروه خیلی سختی قرار داشتیم. خدا را شکر توانستیم از این گروه به عنوان تیم اول صعود کنیم. دیدار فردا هم برای ما و هم برای عراق خیلی سخت است و حساسیت خاص خودش را دارد. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا وارد این بازی شویم.

او در مورد تاثیر حضور عماد رضا، سرمربی عراق در فوتبال ایران روی شناخت‌شان از این تیم، توضیح داد: او بازیکن حرفه‌ای دز فوتبال ایران بود و کاملا از عماد رضا شناخت داریم. البته فوتبال عراق را می‌شناسیم و اینگونه نیست که فقط او را بشناسیم. عماد رضا، بازیکن حرفه‌ای و بزرگی در فوتبال ایران بود و خیلی برای ما قابل احترام و عزیز است. خود من از قدیم الایام با فوتبال این کشور آشنایی دارم. مهاجم هدف‌ سال های گذشته عراق یعنی احمد راضی و بازیکنان دیگری مثل سعد غیث و رئیس فدراسیون‌شان یعتی عدنان درجال را می‌شناسم و کامل از فوتبال عراق شناخت دارم.

سرمربی تیم ملی جوانان اضافه کرد: ایران و عراق از زمان‌های قدیم خیلی با هم رو در رو شده‌اند. عماد رضا و دوستانش نیز از ما شناخت دارند. بازی خیلی مهمی است و امیدوارم آن کسی که مستحق بود و بهتر بازی کرد، برنده شود.

مرفاوی درمورد ارزیابی‌اش از تیم عراق، گفت: تیم شایسته‌ای است که از گروهش بالا آمده. وقتی تیمی به این مرحله رسیده است، قطعا از لحاظ فنی این شایستگی را داشته است. ارزیابی ما این است که عراق تیم خیلی خوب و توانمندی است. برای بازی به این مهمی برنامه‌های خودمان را داریم و سعی می‌کنیم برنامه‌های فنی خود را به خوبی با توجه به آنالیزی که از عراق داشتیم، انجام بدهیم.

وی افزود: در سوی مقابل آن‌ها نیز ما را آنالیز کرده و برنامه دارند. به همین دلیل بازی است که سعی داریم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.