تکلیف پیروانی یکشنبه مشخص می‌‍شود

غلامحسین پیروانی که پس از بازیهای آسیایی گوانگجو با موجی از انتقادات رسانه ها و مربیان فوتبال کشور نسبت به عملکرد تیم امید و کسب مقام چهارمی این رقابتها روبرو شد درصورتی که همکاری فدراسیون با این تیم روال گذشته را داشته باشد، چندان راضی به ادامه این همکاری نیست بویژه اینکه کمیته ملی المپیک نیز چندان رویکرد مثبتی به کادرفنی فعلی تیم امید ندارد.

قرار است پیروانی روز یکشنبه ۲۸ آذر درمذاکره صریح و شفاف با کفاشیان خواسته ها و شروط خود را برای ادامه همکاری با تیم امید اعلام کند و در صورت تحقق این شرایط مسئولیت تیم امید در مسابقات مقدماتی المپیک را بپذیرد.

حل اختلافات موجود با مسئولان کمیته ملی المپیک، همکاری باشگاه ها برای در اختیار قراردادن بازیکنان، حمایت های لازم فدراسیون فوتبال از برنامه های تیم امید، برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب از جمله شروط اصلی پیروانی برای ادامه همکاری با تیم امید خواهد بود.

به نظرمی رسد با توجه به اتفاقاتی که پیش از بازیهای آسیایی رخ داد و کمبودهایی که در تدارک و آماده سازی این تیم برای بازیهای آسیایی وجود داشت، پیروانی تمایلی برای ادامه همکاری با تیم امید نداشته باشد بویژه اینکه دورنمای روشنی هم از رفع مشکلات این تیم در فدراسیون فوتبال دیده نمی شود.

به این مشکلات انتظار۴۰ ساله اهالی فوتبال برای صعود تیم امید به المپیک و سختی راه صعود برای قرار گرفتن در بین سه سهمیه آسیا با وجود تیم های قدرتمندی نظیر کره جنوبی، ژاپن، کره شمالی استرالیا و … اضافه کنید تا مشخص شود احتمال موافقت پیروانی که اعتقاد دارد نیمی ازاعتبار فوتبالی اش در بازیهای آسیایی صرف شد، چه سرنوشتی خواهد یافت.

با این شرایط باید دید مذاکرات فدراسیون برای متقاعد کردن پیروانی چه نتیجه ای دربرخواهد داشت و با حمایتی که اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ازپیروانی داشته اند، کفاشیان موافقت پیروانی را بدست خواهد آورد یا از حالا به بعد استخدام دو مربی را در دستورکار قرار خواهد داد.