فلیکس سانچز را چه کسی فراری داد؟

یک ایجنت ایرانی باعث افزایش قیمت فلیکس سانچز شد. فلیکس سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر نزدیک ترین گزینه خارجی فدراسیون فوتبال به نیمکت تیم ملی بود اما در نهایت توافق صورت نگرفت و سانچز سرمربی اکوادور شد. افکار عمومی دلیل عدم توافق سانچز با ایران را پیشنهاد اکوادور می دانند اما واقعیت، موضوع دیگری است...

فدراسیون فوتبال ابتدا مبلغ 1 میلیون یورو در سال را به مربی اسپانیایی پیشنهاد داد اما فلیکس سانچز قیمت خود را 1.4 میلیون یورو اعلام کرد. فدراسیون فوتبال راضی شد تا 1.2 میلیون یورو برای فلیکس سانچز هزینه کند و مربی اسپانیایی نیز راضی شد تا با این مبلغ هدایت یوزهای ایرانی را برعهده بگیرد اما ناگهان یک ایجنت ایرانی خود را وارد ماجرا کرد. او به فلیکس سانچز گفته بود فدراسیون فوتبال گزینه دیگری ندارد و مرد اسپانیایی تنها گزینه نیمکت تیم ملی است و می تواند تا 2.4 میلیون یورو برای او قرارداد ببندد. قطعا چنین مبلغ هنگفتی هر کسی را وسوسه می کند تا قید توافق اولیه خود را بزند و برای کسب مبلغ بیشتر تلاش کند. فلیکس سانچز پس از صحبت مجدد با فدراسیون فوتبال مبلغ درخواستی خود را تا 1.8 میلیون یورو کاهش داد اما گفت دیگر از این مبلغ پایین تر نمی آید، فدراسیون فوتبال با این مبلغ کنار نیامد و توافق با فلیکس سانچز به بن بست رسید.

سانچز

در نهایت فلیکس سانچز راهی اکوادور شد و فدراسیون فوتبال امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کرد تا نیمکت تیم ملی ایران پس از سال ها در اختیار یک گزینه داخلی باشد.

فلیکس سانچز در رده ملی فقط با تیم ملی قطر کار کرده بود که البته همان بازیکنان را هم از رده سنی پایین پرورش داده بود. باید قبول کنیم فوتبال ما پایه ضعیفی دارد و فلیکس سانچز برای هدایت این فوتبال مریض گزینه مناسبی نبود البته نباید از قیمت نجومی سانچز هم چشم پوشی کرد زیرا این قیمت برای یک مربی با کارنامه ای نصفه و نیمه بسیار زیاد است. خلاف تیم ملی ایران، اکوادور به فوتبال پایه خود اهمیت می دهد و با فلیکس سانچز برای یک پروژه طولانی مدت قرارداد بسته است. پروژه ای که او را مربی تمام تیم های ملی اکوادور می کند و وظیفه او همانند قطر، پرورش نسل آینده فوتبال اکوادور است.