برای قهرمانی؛ قوانین سفت و سخت آقای سرمربی

هافبک سابق بارسا به عنوان مربی، تجربه موفقی در نوکمپ داشته و بعد از برد 4-2 دیشب برابر اسپانیول توانست بارسلونا را دوباره قهرمان لالیگا کند.

وقتی ژاوی 43 ساله در پاییز 2021 به عنوان مربی بارسا انتخاب شد، از سرخیو بوسکتس، همبازی قدیمی‌اش، خواست تا قوانین رختکن را به او بگوید و نظر خودش را هم درباره آنها بگوید.

ولی بوسکتس به ژاوی گفت هیچ قانونی وجود ندارد و در شش سالی که او در نوکمپ نبوده، قوانین حاکم بر رختکن تیم به تدریج به دست فراموشی سپرده شده‌اند. ژاوی که از این بی‌نظمی حیرت کرده بود، قوانین جدیدی وضع کرد. برای نمونه، کسانی که دیر سر تمرین حاضر شوند، جریمه مالی می‌شوند و تکرار آن، جریمه را بیشتر می‌کند.

مربی همچنین به همه دستور داد یک ساعت و نیم قبل از شروع تمرین در زمین تمرین حاضر شوند تا همه در کنار هم غذا بخورند. او معتقد است اگر بازیکنان در کنار هم صبحانه و ناهار بخورند، متخصصان تغذیه باشگاه بهتر می‌توانند کیفیت تغذیه آنها را کنترل کنند.

انضباط حاکم بر تیم در نهایت جواب داد و بارسا نبرد با رئال را در لالیگا برد و اکنون چهار بازی مانده به پایان فصل، با چهارده امتیاز بیشتر از رئال، قهرمانی خود را قطعی کرده است.

بارسا با پیروزی دیشب برابر اسپانیول برای بیست و هفتمین بار قهرمان لالیگا شد، اما موقعی که بازیکنان تیم در حال جشن گرفتن در وسط زمین بودند، هواداران خشمگین اسپانیول به درون زمین ریختند و حتی بعضی از تیفوسی‌ها وارد تونل رختکن شدند و با بازیکنان بارسا مثل بوسکتس و مارکوس آلونسو رودررو شدند؛ گروه دیگری از هواداران میزبان هم علیه مدیران باشگاه‌شان شعار دادند چون اسپانیول در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر است.

هیچکدام از بازیکنان بارسا در حمله هواداران اسپانیول آسیب ندیدند ولی خروج شتابزده از زمین، اتفاق شوکه‌کننده‌ای بود و جشن قهرمانی را تحت‌الشعاع قرار داد و تلخ کرد.

ژاوی بعد از بازی گفت: «جشن گرفتن طبیعی است، اما درک می‌کنم که در خانه خودمان نیستیم و نمی‌توانیم به میزبان بی‌احترامی کنیم.»