تغییر سبک قایدی؛ توصیه ساپینتو موثر بود

امیر قلعه نویی برای بازی با روسیه و کنیا مهدی قایدی را دعوت نکرد تا نشان دهد انتظارات زیادی ازاین بازیکن دارد و برای او تنها گل هایی که این بازیکن با پیراهن آبی می زند، مهم نیست و از او در یک کلام انتظار دارد، در ترکیب تیم آبی بازیکن موثرتری باشد.

عدم دعوت از مهدی قایدی به اردوی تیم ملی این بار بر خلاف دوره کارلوس کی روش موجب تضعیف روحیه این بازیکن نشد و او خوب می دانست در بازی های باقی مانده می تواند تبدیل به همان بازیکن مورد دلخواه امیر قلعه نویی تبدیل شود. یکی از توصیه های مهم ریکاردو ساپینتو به مهدی قایدی در این فصل این بود که باید در بازی دفاعی استقلال هم شرکت کند، همان طور که در بازی تهاجمی استقلال حاضر می شود. سرمربی تیم استقلال به مهدی قایدی می گفت؛ همان طور که بازیکنان استقلال در ساختار دفاعی به او در فاز تهاجمی کمک می کنند، او هم باید به تیم در فاز دفاعی کمک کند. در نتیجه استقلال به خصوص در دور برگشت در خیلی از بازی ها روی توپ گیری گلزنی کرد و بارها و بارها مهدی قایدی را در منطقه یک سوم دفاعی استقلال دیدیم. با اینکه مهدی قایدی از نظر بدنی بازیکن ظریفی است و نمی تواند  در این فاز نقش بازیکن خشن و درگیر شونده را به خود بگیرد.

در تمرینات تیم ملی و عکس های مخابره شده پیداست، مهدی قایدی زمانی که توپ در اختیار ندارد چهره یک بازیکن مدافع و یا بهتر است بگوییم توپ گیر را به خود می گیرد. میزان دوندگی مهدی قایدی در بازی های استقلال بیشتر شده بود و این می تواند در تیم ملی به او کمک کند. همین طور در تیم شباب الاهلی. سرمربی الاهلی این بار بازیکن متفاوتی را خواهد دید. با تغییرات صورت گرفته در سبک بازی مهدی قایدی این احتمال وجود دارد، این فصل شباب الاهلی با انتقال قرضی این بازیکن به تیم استقلال مخالفت کند.