پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان رسید

طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه های اقتصادی دولت بوده که از اولین روزهای شروع دولت سیزدهم کلید خورده است  و تاکنون بخش زیادی از اراضی دولتی و همچنین تسهیلات برای اجرایی شدن این پروژه ها تامین شده است.

براساس این گزارش طبق جدید ترین آمارهای ارائه شده در حوزه ساخت مسکن تاکنون تاکنون ۵۱.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در مناطق شهری پرداخت شده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان، تامین تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه هایی است که باید دولت اجرای آن را جدی تر دنبال کند و تمامی بانک ها را برای پرداخت آن مکلف کند.

براساس این گزارش امروز سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص  آخرین آمار پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن گفت:  افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرها از ۱۰۰ میلیون تومان به حدود ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ و افزایش این تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان برای کلیه مناطق شهری کشور رسیده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امسال افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

به گفته او، تاکنون ۸.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی پرداخت شده است.

گفتنی است تاکنون  عملیات اجرایی ۱.۳  میلیون واحد مسکونی در قالب برنامه‌های تأمین مسکن، نوسازی بافت فرسوده شهری،  نوسازی مسکن روستایی و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خودمالکین آغاز شده است. 

همچنین یکی از مهم ترین نیازهای نهضت ملی مسکن  واگذاری زمین است که طبق آمارهای به دست آمده  زمین برای ۱۹۱هزار و۹۴۶ به صورت انفرادی و گروهی تامین و واگذار شده  همچنین ۵۴۱ هزار و ۶۱ واحد هم به صورت انبوه‌سازی در قالب واحدهای حمایتی تعریف شده است.

 در حال حاضر بسیاری از سازندگان اعلام کرده اند که مهم ترین نیاز آنها  تزریق منابع مالی و تسهیلات به حوزه ساخت با نرخ سود پایین تا هرچه سریعتر با افزایش تولید مسکن ما شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن هستیم. 

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان رسید