یک سوال بزرگ | چرا عربستان رونالدو و بنزما را جذب کرد؟

هزینه در فوتبال؛ نگاه‌ها نسبت به این موضوع در ایران منفی است و تلاش‌هایی صورت گرفته تا هزینه در فوتبال محدود شود. این حرف درستی است؛ پول در فوتبال باید به اندازه و به درستی هزینه شود و از همه مهمتر همه توان مالی باشگاه‌ها نباید صرف دستمزدها شود. ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هم مهم است. اما برجسته کردن هزینه در فوتبال نه تنها رفتار خوبی است، بلکه حرفه ای هم نیست. همه این حساسیت‌ها به این دلیل است که بیشتر باشگاه‌ها ازمنابع دولتی ارتزاق می‌کنند.

ای کاش به جای این سخت گیری‌ها که حرفه ای نیست، به سمت و سوی ایجاد در آمد برای باشگاه‌ها می‌رفتیم، آنوقت باشگاه‌ها هم از جیب هزینه می‌کردند و از همه مهمتر به دولت مالیات می‌دادند. در حالی که اکنون مالیات از این جیب به آن جیب است. چندی پیش صدر اعظم آلمان از رئیس اتحادیه بوندس لیگا تشکر کرد. به این خاطر که سهم دولت از دستمزدها در بوندس لیگل بخش جالب توجهی از بودجه ی دولت را تشکیل می‌داد.

 یک سوال بزرگ | چرا عربستان رونالدو و بنزما را جذب کرد؟

همه ی این‌ها به کنار؛ فوتبال مولد شادی است. معرفی فرهنگ و هنر و توانمندی است. ابزار مهم برای شناساندن مکان‌های توریستی به جهان است و ... و به همین دلیل است که همه ممالک برای فوتبال بی اندازه هزینه می‌کنند. سخت در اشتباهید که تصور کنید، برای این کشورها فوتبال تنها هزینه است. یقین بدانید عربستان آنچه که به کریس و بنزما می‌دهد و هزاران برابر از طرق مختلف کسب در آمد می‌کند. غیر این بود سرانه ی در آمد در این کشورها این قدر بالا نبود.

و این را می‌گوییم. با فوتبال مهربان باشید.