فدراسیون فوتبال و محرومیت استقلال

سینا سعیدی فر و حسین زواره ای دو بازیکنی هستند که از سوی سرمربی تیم امید به اردوی آماده سازی این تیم دعوت شده اند تا راهی ترکیه شوند اما بر اساس خبرهای رسیده از اردوی تیم آبی جواد نکونام مخالف حضور این دو بازیکن در اردوی تیم امید است و آنها به همراه تیم راهی ترکیه نمی شوند.

گفته می شود در صورت عدم حضور این دو بازیکن در اردوی تیم امید سرپرست این تیم قصد دارد شکوائیه ای را علیه حسین زواره ای و سینا سعیدی فر و هم چنین باشگاه استقلال تنظیم و تقدیم کمیته ی انضباطی کند.

محرومیت برای دو بازیکن و جریمه ی نقدی  برای باشگاه استقلال اتفاق محتمل در خصوص این پرونده است اما جالب است بدانید این برخورد از سوی کمیته ی انضباطی و فدراسیون فوتبال با باشگاه ها غیر قانونی است. بر اساس قوانین فیفا باشگاه ها تنها برای روزهای فیفا ملزم به در اختیار دادن بازیکنان خود برای تیم های ملی هستند. 

درگیری بین تیم امید و باشگاه ها همیشه وجود داشته است، به این خاطر که تیم امید هیچ وقت حاضر نشده است برنامه های آماده سازی خود را در روزهای فیفا برنامه ریزی کند. تیم امید فیفا دی های گذشته را از دست داد و حالا در شرایطی برای سفر به ترکیه برنامه ریزی کرده است که همه ی تیم ها از جمله استقلال دوران آماده سازی را سپری می کنند.

جواد نکونام به این دلیل به دو بازیکن خود اجازه حضور در اردوی تیم امید را نداده است که تمرین تیمش به دلیل عدم جذب بازیکن خلوت است و اگر سینا سعیدی فر و حسین زواره ای هم اردوی تیم استقلال را ترک کنند، احتمالا تمرین استقلال خالی از بازیکن خواهد شد.