اخبار جالب از پرسپولیس | پشت پرده جذب آل‌کثیر توسط سپاهان

در هر لیگی تیم‌های بزرگ‌ تر معمولا بازیکنان مطرح تیم‌های کوچکتر را به خدمت می‌گیرند اما بایرنی‌ها بازیکنان‌ خود را از همه تیم‌های کوچک اروپا می‌خرند، نه فقط از لیگ خودشان. از طرفی آنها فقط زمانی که بازیکنی را نیاز داشته باشند می‌خرند، نه هر بازیکنی که در تیم دیگر می‌درخشد. بایرن مونیخ البته این هنر را دارد که همیشه با خریدهایش نه تنها تیم خودش را تقویت، بلکه تیم حریف را هم تضعیف کند؛ آن هم با این روش که همیشه مهره‌های خوب آنها را برای خودش برمی‌دارد!

فقط در دهه گذشته بایرنی‌ها ماتس هوملس، ماریو گوتسه و روبرت لواندوفسکی را از دورتموند، ماریو گومس را از اشتوتگارت، مانوئل نویر را از شالکه و ماریو مانژوکیچ را از ولفسبورگ خریده‌اند. این لیست همچنان ادامه دارد. در بسیاری از این موارد، البته نه همه آنها، تیمی که بازیکن می‌فروخته در همان فصل شرایط و اوضاع خوبی داشته است. در مورد آن باقی خیلی کم هم واقعا بایرن برای جذب بازیکنان‌شان مشتاق بوده است. جالب اینجاست که حتی دیگر قدرت مطرح فوتبال آلمان و رقیب دیرینه بایرن، دورتموند هم نمی‌تواند مقابل این اقدام باواریایی‌ها مقاومت کند. این یعنی بایرن جدا از سلطه بر بوندسلیگا، بر بازار نقل و انتقالات داخلی آلمان هم سلطه دارد.

این روزها فوتبال همه جای دنیا البته همین طور شده است. این طور نیست که بگوییم بایرن کار اشتباهی می‌کند؛ طبیعی است که آن‌ها فقط روی منافع خودشان تمرکز کنند. در مثل جای هیچ مناقشه‌ای نیست. به نظر می رسد سیاست باشگاه سپاهان در فصل جاری تا حدودی شبیه بایرن بوده باشد! مصداق بارز آن هم خرید عیسی آل‌کثیر مهاجم تأثیرگذار و گلزن تیم پرسپولیس بوده است.

به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر سپاهان، شهریار مغانلو، رضا شکاری، کاوه رضایی را در اختیار دارد ضمن آن که رضا اسدی مرد ۱۱ گله فصل گذشته خط حمله تراکتور تبریز نیز به این تیم ملحق شده است.

به عبارت ساده تر عیسی آل‌کثیر پنجمین مهاجم سپاهان است و شاید در نگاه اول خریدی اضافی یا از سرشکم سیری به نظر برسد اما...

آل‌کثیر ۳۳ ساله متخصص گلزنی در بازی‌های بزرگ است که گل‌هایش همواره برای پرسپولیس موفقیت آورده است. سپاهانی‌ها به خوبی می‌دانند گلزنی آل‌کثیر در جام حذفی و در دیدار ال‌کلاسیکو چگونه آنها را از رسیدن به قهرمانی جام حذفی دور کرد. همچنین اصفهانی‌ها که در هفته آخر قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردند به این نکته واقف هستند گلزنی آل‌کثیر در دربی برگشت مقابل استقلال چگونه جاده قهرمانی تیم یحیی گل‌محمدی را هموار کرد!

بنابراین خرید عیسی آل‌کثیر یک خرید سیایتمدارانه برای جذب ستاره امتحان پس داده پرسپولیس و جلوگیری از زدن گل‌های قهرمانی این مهاجم خوزستانی برای تیم تهرانی به نظر می‌رسد. سیاستی که به شدت با سیاست بایرن در سال‌های گذشته همخوانی دارد!