جنجال جدید پرسپولیس| دلیل انصراف یحیی از خرید یاسین سلمانی

یاسین سلمانی اگرچه مشخصات تهاجمی بیشتری دارد اما تقریبا در سبک سروش رفیعی برای پرسپولیس است و جذب او می‌توانست هافبک ۳۳ ساله سرخپوشان را به نیمکت تبعید کند. در ابتدای نقل و انتقالات تصور می‌شد فسخ قرارداد یاسین با سپاهان به منزله انتقال قطعی او به پرسپولیس خواهد بود اما هرچه گذشت شانس طرفین برای امضای قرارداد همکاری کمرنگ‌تر شد تا اینکه حالا نه لیست پرسپولیس جایی برای سلمانی دارد و نه یحیی تمایلی به جذب این بازیکن نشان داده است.

در چنین شرایطی، سروش رفیعی همچنان تنها هافبک مرکزی و بازیساز پرسپولیس است که می‌تواند در پست شماره ۸ قرار بگیرد و فرم بازی سرخپوشان را هجومی کند. در ۱۰ پایانی فصل، یحیی با استفاده از یک هافبک تدافعی و قراردادن سروش در کنار سرلک، تیمش را در زمان حمله ۵ تا ۷ نفره کرد و به این شکل موفق شد حریفان را یکی پس از دیگری شکست دهد.

جنجال جدید پرسپولیس| دلیل انصراف یحیی از خرید یاسین سلمانی

نکته جالب در مورد رفیعی اینکه او فصل گذشته شمایل متفاوتی از فوتبال خود را به نمایش گذاشت و با دوندگی بیشتر و حضور همزمان در دفاع و حمله، به مهره موردنظر یحیی گل‌محمدی تبدیل شد.

حالا سه بازی دوستانه ابتدایی پرسپولیس نشان می‌دهد که یحیی همچنان قصد دارد از یک هافبک دفاعی و سروش استفاده کند. البته ماجرای سربازی سرلک ممکن است تمام معادلات را تغییر دهد اما فعلا رفیعی یکی از ۱۱ بازیکن اصلی پرسپولیس برای فصل جدید محسوب می‌شود - بازیکنی با مشخصات منحصربه فرد و البته شماره پیراهنی تاریخی.