افشاگری تاریخی استقلال| عابدزاده را با کمک هواداران پولدار استقلال خریدیم

استفاده از طرح طرفداران پولدار برای پرداخت قسمتی از هزینه‌های خریدن بازیکنان سرشناس راهکاری است که طی سال‌های اخیر هر از چند گاهی در استقلال و پرسپولیس جواب داده است.

در همین رابطه کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با توجه به گرم شدن دوباره این ماجرا دست یک افشاگری تاریخی در خبر ورزشی زد و پیرامون جذب ستارگان بزرگ فوتبال ایران در دهه ۶۰ و ابتدای دهه ۷۰ به خبر ورزشی گفت: واقعیت امر این است که در دهه ۶۰ و ۷۰ این مسئله کاملاً مرسوم بود و اصلا هم کار غیرقانونی محسوب نمی‌شد چون قوانین اجازه می‌داد. فوتبال ما حرفه‌ای نبود و به همین خاطر تشکلی رسمی تحت عنوان کانون هواداران باشگاه استقلال را در مراجع قانونی به ثبت رسانده بودیم. گروهی از اعضای این کانون طرفداران متمول استقلال تشکیل می‌دادند. از کارخانه‌داران گرفته تا بازاری‌ها. تیم‌های دیگر هم چنین افرادی را کنار خود داشتند.

اولیایی ادامه داد: یک شماره حساب رسمی داشتیم که متعلق به کانون هواداران بود و طرفداران پولدار در آن پول می‌ریختند تا باشگاه بتواند استفاده کند. تمام هزینه‌ها فاکتور می‌شد و اسنادش هنوز هم موجود است. بله! من با صراحت می‌گویم برای خریدن چند ستاره بزرگ در آن سال‌ها از پول همین حساب و در واقع طرفداران پولدار استفاده کردیم. برای مثال، آوردن احمدرضا عابدزاده به استقلال در بهار سال ۶۹ کار دشواری بود و برای اینکه اعتبارش را جور کنیم از پول همین طرفداران استفاده کردیم. وقتی مجید نامجو مطلق از قطر برگشت نیز دوباره سراغ همین راهکار رفتیم و با کمک هواداران متمول او را در بهار سال ۷۰ به استقلال برگرداندیم. این قاعده پیرامون صمد مرفاوی نیز انجام شد. همانطور که گفتم با توجه به اینکه فوتبال حرفه‌ای نبود و هر باشگاهی که چنین کاری می‌کرد به لحاظ قوانین کشوری تخلفی صورت نداده بود. تازه فقط اینطور نبود که به خاطر جذب بازیکن کمک بگیریم بلکه گاهی اوقات وقتی ضیافتی داشتیم و می‌خواستیم بازیکنان را دور هم جمع کنیم با طرفداران پولدار هماهنگ می‌کردیم تا هزینه آن را بپردازند.

افشاگری تاریخی استقلال| عابدزاده را با کمک هواداران پولدار استقلال خریدیم

اولیایی در پایان گفت: فقط ما نبودیم که این کار را می‌کردیم بلکه پرسپولیسی‌ها و تیم‌های دیگر هم انجام می‌دادند و امری کاملاً مرسوم و قانونی بود. من به خاطر دارم بارها در رستوران لوکس طلایی، ضیافت برپا کردیم و هزینه آن توسط همین طرفداران عزیز پرداخت شد.