سورپرایز ویژه سازمان لیگ برای لیگ برتر

 سهمیه ۷ خرید بازیکن لیگ برتری، یکی از موارد محدودکننده باشگاه‌های لیگ برتری است که به شدت چند باشگاه را آزار می‌دهد، به خصوص تیم‌هایی که قصد تغییرات زیاد برای شروع فصل جدید را دارند.

در حالی که تقریبا هر ۱۶ تیم، سهمیه بازیکنان لیگ برتری خود را به خدمت گرفته‌اند، هنوز بازیکنان لیگ برتری زیادی بیرون هستند که البته مشتری و متقاضی خاص خود را هم دارند اما به دلیل پر شدن سهمیه، نمیتوانند جابجا شوند.

این یکی از تبعات کاهش سهمیه بازیکن بزرگسالان و حذف سهمیه زیر ۲۵ ساله است که مشکلات زیادی را برای بازیکنان و سرمربیان خواهان آنها ایجاد کرده است.

در همین حال اما به نظر یک راه میانبر و استثنایی در قانون جدید برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شده که می‌تواند امکان خرید بازیکن بیشتر از شاغلان در لیگ برتر را به وجود بیاورد.

 

سورپرایز ویژه سازمان لیگ برای لیگ برتر

 

فرشید طاهری، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: در مصوبه جدید آمده که بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر پس از پایان پنجره، می‌توانند به عنوان بازیکن آزاد جابجا شوند.

به عبارتی تمام بازیکنانی که در تابستان قرارداد نبسته‌اند، از ۹ شهریور ماه دیگر سهمیه لیگ برتر نخواهند بود و به عنوان بازیکن آزاد به تیم موردنظر خواهند پیوست.

البته سهمیه آزاد تنها ۳ بازیکن خواهد بود اما به هر حال می‌تواند گره از مشکل باشگاه‌ها باز کند.

این قانون شامل بازیکنان لژیونر نیز می‌شود و از ۹ شهریور، آنها به عنوان بازیکن آزاد شناخته می‌شوند و دیگر در سهمیه ۵+۱ خارجی و لژیونر نخواهند بود.

این امتیاز ویژه احتمالا ادامه نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد بعد از پایان پنجره، یک فصل کوتاه نقل و انتقالاتی هم در طول فیفادی جریان دارد.

جالب است بدانید لیگ برتر ایران از حوالی همین تاریخ به مدت تقریبا دو هفته تعطیل خواهد شد.