واکنش وزیر ورزش جدید به سرنوشت استقلال و پرسپولیس

کیومرث هاشمی، رئیس سابق کمیته ملی المپیک و معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، امروز به طور رسمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. او جانشین حمید سجادی شد که از دو سال پیش به عنوان وزیر در این سمت مشغول به کار شده بود.  

هاشمی در اولین اظهارنظرهایش بعد سرپرستی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشکر از حضور خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: قطعا در ادامه راه به حمایت جامعه رسانه نیاز خواهیم داشت.

او سپس افزود: ابتدا تشکر می‌کنم از محبت آقای رئیس جمهور بابت اعتمادی که به بنده کردند. امیدوارم که بتوانم جواب این اعتماد را با کمک مجموعه همکارانم در وزارت ورزش، فدراسیون‌های ورزشی، هیئت‌های استان‌ها، ادارات تربیت بدنی در بخش‌های جوانان و ورزش به اعتماد ایشان و جامعه ورزش به خوبی پاسخ بدهیم. 

هاشمی همچنین گفت: یک خداقوت می‌گویم به قهرمان نه چندان دور کشورمان، که خدمات زیادی در عرصه ورزش و مدیریت انجام دادم. به آقای دکتر سجادی خسته نباشید بگویم. بنده نسبت به چالش‌های ورزش، با توجه به اینکه تجربه سی سال در عرصه مدیریت ورزش کشور دارم، تا حدودی آگاه هستم. چالش‌ها مشخص هستند. برنامه‌ریزی که انجام می‌دهیم براساس اولویت‌بندی چالش‌های پیش‌رو در حوزه‌های عمرانی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و جوانان خواهد بود. همچنین اقداماتی که نیاز به پیگیری دارد را اولویت‌بندی می‌کنیم و هم‌راستا با سیاست‌های دولت محترم گام‌های اساسی را برمی‌داریم. 

مهمترین رویداد ورزشی سال

همان‌طور که دکتر سجادی گفت، در بخش ورزش مهمترین رویداد پیش روی ما بازی‌های آسیایی است که عملکرد مجموعه فدراسیون‌ها در این بازی مشخص می‌شود. با توجه به سبقه کاری خودم چون تجربه کار در کمیته ملی المپیک را هم داشتم، در بازی‌های المپیک و رویدادهای ورزشی مثل بازی‌های آسیایی و داخل سالن، باید در یک فضای همدلی، که به وجود خواهد آمد بتوانیم مشکلات کاروان اعزامی را به حداقل برسانیم. ان‌شاءالله در اولین فرصت هم با ریاست کمیته ملی المپیک و هم پارالمپیک جلساتی خواهیم داشت. وزارت ورزش اقداماتی باید انجام بدهد، باید کارهای انگیزشی انجام شود که بدون دغدغه فدراسیون‌ها ورزشکارانشان را به مسابقات اعزام کنند. 

سرپرست جدید وزارت ورزش ضمن بیان حرف‌های فوق افزود: یک ماه و بیست روز دیگر تیم‌ها به مسابقات اعزام می‌شوند. ما یک نشست تخصصی با جامعه رسانه می‌گذاریم و بحث و نظرات را تبادل می‌کنیم.

کیومرث هاشمی افزود: دولت محترم قول همکاری دادند، نمایندگان مجلس قول همکاری دادند و می‌توانند بازوی ورزش و جوانان باشند. می‌توانیم با کمک این عزیزان گام‌های موثری را برداریم. الان در زمانی که ما حضور پیدا کردیم، موقع تصویب لایحه پیشنهادی دولت در برنامه هفتم هم هست. از این رو  توقع داریم که هم در حوزه جوانان و ورزش در ۵ سال آینده احکام خوبی را پیش‌بینی کنند تا با قدرت بیشتری کارمان را انجام بدهیم. 

او درباره معاونان و تغییرات در این بخش هم گفت: در راستای قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش، می‌دانید که این قانون از ده ماه آخر دولت قبل ابلاغ شد و نزدیک سه سال است از ابلاغ آن گذشته، در این قانون یک‌سری وظایف روی دوش وزارت و رزش گذاشته شده که نیاز است با همکاری خیلی از دستگاههای دیگر کارها را پیش ببریم. در این ارتباط باید بگوییم ساختار فعلی وزارت ورزش برمبنای قانون گذشته بوده است. در قانون جدید یک بند از آن اهداف، مشخص کرده وزارت ورزش باید ساختار و تشکیلاتش به سازمان امور استخدامی  ارائه داده شود و ماهم برمبنای آن عمل می‌کنیم آن را به آقای دکتر لطیفی، معاون رئیس جمهور، می‌دهیم. 

هاشمی در ادامه گفت: خوشبختانه براساس گزارشی که امروز دادند ظاهرا یکسری اقدامات انجام شده است. قرار شد نشست‌های تخصصی با معاونین و همکارانشان داشته باشیم.  یک نمونه‌اش را من گفتم، باید نقطه نظرات را بشنویم و بر مبنای ساختار عمل کنیم.

اما بخش آخر سوالات، که می‌توانست جذاب‌ترین آنها باشد، مربوط به سرنوشت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که تحت مسئولیت وزارت ورزش و جوانان هستند بود که البته سرپرست وزارت ورزش و جوانان فعلا به آن پاسخ نداد.