بازی تدارکاتی تیم ملی ایران با غنا؟| برنامه احتمالی تیم ملی

مسئولان فدراسیون فوتبال مشغول برنامه‌ریزی برای برپایی اردوی تیم ملی ایران در فیفادی ماه سپتامبر هستند. در شرایطی‌که از تیم ملی بلغارستان به عنوان اولین حریف تدارکاتی ایران در فیفادی سپتامبر یاد می‌شود، هنوز رایزنی‌ها برای انتخاب دومین حریف نهایی نشده و همین مسئله سبب شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره دومین حریف شاگردان قلعه‌نویی در فیفادی پیش‌رو به اوج خود برسد. هر چند که پیشتر مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند که احتمالاً یک حریف آفریقایی در برابر تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.

تیم‌های ملی غنا ، نیجریه و کیپ‌ورد در روزهای گذشته نام‌شان به عنوان حریفان احتمالی ایران در فیفادی ماه سپتامبر مطرح شده بود و در روزهای اخیر نام تیم ملی سنگال هم به این فهرست اضافه شد. با این‌حال هنوز خبر رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران درباره دومین حریف تدارکاتی شاگردان امیر قلعه‌نویی در فیفادی پیش‌رو منتشر نشده است اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که مذاکرات با مسئولان فدراسیون فوتبال نیجریه نتیجه‌بخش نبوده و احتمال تکرار رویارویی دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ ، بعید به نظر می‌رسد.

آماده برای سفر به بلغارستان

کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران چشم‌انتظار اعلام برنامه فصل جدید لیگ برتر بودند تا نسبت به برگزاری اردوی داخلی پیش از سفر به بلغارستان برنامه‌ریزی کنند. گفته می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و لغو مسابقات هفته پنجم لیگ برتر، اردوی تیم ملی بلافاصله پس از اتمام هفته چهارم لیگ، 10 یا 11 شهریور آغاز خواهد شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از برگزاری یک تا 2 جلسه تمرینی در تهران، به احتمال فراوان 12 شهریور برای بازی با بلغارستان عازم این کشور می‌شوند.

مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال آن هستند تا هماهنگی‌های لازم برای حضور بازیکنان لژیونر را به صورت مستقیم در کشور بلغارستان فراهم آورند که در این زمینه رایزنی‌ها در حال انجام است. طبق توافقات انجام شده، قرار است تیم‌های ملی ایران و بلغارستان روز شانزدهم شهریورماه در ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلوودیف به مصاف هم بروند. باتوجه به اینکه طبق تقویم فیفا، برگزاری بازی دوستانه ملی بین 13 تا 21 شهریورماه مجاز است، همین مسئله باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال کار سختی برای هماهنگی بازی دوستانه باشند.

بازی تدارکاتی تیم ملی ایران با غنا؟| برنامه احتمالی تیم ملی

از پلوودیف به مقصد آکارا؟

تیم‌های ملی فعال در قاره آفریقا، مشغول گذراندن مسابقات انتخابی لیگ ملت‌های آفریقا هستند و همین مسئله باعث شده تا کار برای انتخاب حریف تدارکاتی برای تیم ملی ایران دشوار شود. تیم ملی نیجریه 19 شهریورماه در خانه به مصاف تیم ملی سائوتومه و پرنسیپ خواهد رفت و تیم ملی غنا هم باید 16 شهریورماه به مصاف تیم ملی جمهوری آفریقای مرکزی برود. تیم ملی کیپ‌‎ورد هم 19 شهریورماه در کشور توگو میهمان تیم ملی این کشور است تا بیش از پیش برنامه‌ریزی برای فیفادی ماه سپتامبر برای تیم ملی ایران دشوار شود.

تیم ملی فوتبال ایران با توجه به برنامه مسابقات تیم‌های ملی نیجریه و کیپ‌ورد، عملاً شانسی برای رویارویی با این تیم‌ها در فیفادی پیش‌رو نخواهد داشت و همین مسئله باعث شده تا مذاکرات با مسئولان فدراسیون فوتبال غنا با جدیت دنبال شود. گفته می‌شود که محل اختلاف طرفین، درباره محل برگزاری مسابقه است که هنوز توافقات در این زمینه نهایی نشده اما این احتمال وجود دارد که در صورت فراهم‌شدن پرواز چارتر، شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از رویارویی با تیم ملی بلغارستان، مستقیماً عازم کشور غنا شوند تا در مسابقه‌ای دوستانه مقابل شاگردان کریس هیتون قرار گیرند. تیم ملی غنا رتبه 59 رنکینگ فیفا را در اختیار دارد و رویارویی با این تیم می‌تواند فرصت خوبی برای محک‌زدن آمادگی ملی‌پوشان فوتبال ایران باشد.