توخل با بازیکنانش وارد جنگ شد

در سال ۲۰۱۳ پپ گواردیولا سرمربی وقت بایرن مونیخ در یک مصاحبه معروف از سران این تیم خواست: «یا تیاگو یا هیچکس!» و درنهایت او به خواسته خود رسید.

و حالا توماس توخل در حال انجام دادن همان ریسک است. توخل علنا اعلام کرده است که یک شماره ۹ و یک شماره ۶ جدید برای تیمش می‌خواهد. برای درخواست اول او احتمالا هری کین از تاتنهام جذب خواهد شد. اما درخواست او برای شماره یک شماره شش جدید (هافبک بازیساز) می‌تواند ریسک بزرگی برای او باشد و به دو دلیل خطرناک است:

اول اینکه سران باشگاه بایرن جذب بازیکن در این پست را به اندازه او مهم و ضروری نمی‌بینند و توخل باید احتیاط کند که در این زمینه زیاده روی نکند.

دوم اینکه توخل دائما و به طور غیر مستقیم از بازیکنانی مانند یوشوا کیمیش، لئون گورتسکا، کنراد لایمر و رایان گراونبرخ انتقاد می‌کند که آن‌ها توانایی بازی در پست شماره شش را ندارند. این کار ممکن است باعث افزایش اختلافات در رختکن این تیم بشود و تیمش را دو دسته کند.

به خصوص که کیمیش این صحبت‌ها را توهین به خود دانسته است و در مصاحبه‌ای بعد از بازی مقابل لیورپول آشکارا اعلام کرد او یک شماره شش است.اما اگر برای توخل بازیکنی در این پست جذب نشود و او به خواسته‌اش نرسد چه می‌شود؟ در آن صورت او باید به بازیکنانی تکیه کند که خودش اظهار کرده کافی نیستند.