اخبار استقلال | چالش ۹۰۰ میلیاردی استقلال

باشگاه استقلال در تلاش برای جذب اسپانسر است تا بتواند مشکلات مالی این فصل را تا حد زیادی برطرف کند اما چالشی جدی پیش روی مدیران این باشگاه قرار دارد.

بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد با وجود تاکیداتی که برای همکاری اپراتورها با دو باشگاه سرخابی تهران شده اما تمایل چندانی برای همکاری با استقلال وجود ندارد و بنابراین مدیران این باشگاه ناچارند به سراغ گزینه‌ها و شرکت‌ها دیگر بروند.

به همین خاطر مدیران فعلی استقلال طی روزهای گذشته با یک شرکت سرمایه گذاری به توافق نهایی رسیدند و حتی قرارداد فی مابین نیز تنظیم و برای امضا به مسئولان مربوطه ارسال شد اما ظاهرا در دقیقه ۹۰ برخی تلاش‌ها باعث شد عقد این قرارداد به دلایل نامعلوم متوقف شود. با اینحال گفته می‌شود این قرارداد به صورت کامل منتفی نشده و قرار است با درخواست مدیران باشگاه دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

اخبار استقلال | چالش ۹۰۰ میلیاردی استقلال

باشگاه استقلال حدود ۹۵۰ میلیارد بدهی گزارش شده و مشخص دارد. از این عدد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی فصل قبل به بازیکنان است که اخیرا حدود ۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد. ضمن اینکه بدهی‌های نامشخص باشگاه مانند چک‌های مفقودی نیز ممکن است در هر زمانی مشکل ساز شوند.

در حالی که باشگاه باید برای هزینه فصل جدید روی پول اسپانسر حساب کند، درگیر پرداخت بدهی‌های سنگینی از فصل قبل نیز هست. اگر پول فصل جدید صرف پرداخت بدهی‌های گذشته شود، مطالبات فصل جاری نیز به بدهی‌های انباشته باشگاه اضافه خواهند شد. با توجه به این شرایط، مدیریت باشگاه استقلال در تلاش است تا در مذاکراتی که اخیرا با چند شرکت آغاز کرده، بهترین شرایط و بالاترین مبلغ را در نظر بگیرد تا بتواند برنامه ریزی بهتری برای هزینه‌ها و بدهی‌ها داشته باشد.