بررسی ادعای سوریان درباره قهرمانی روسیه

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۲۳ با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران به پایان رسید. اما ایران در شرایطی با مجموع ۱۱۳ امتیاز بر سکوی نخست این مسابقات ایستاد که روسیه با اختلاف و با مجموع ۱۶۵ امتیاز عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد، اما به دلیل محرومیت کشتی‌گیران این کشور از احتساب امتیاز تیمی، عنوان قهرمانی به تیم ایران رسید.

 اما محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران ، مدعی شد قهرمانی روس‌ها به اشتباه محاسبه شده چرا که مدال‌های دو کشور روسیه و بلاروس تجمیع شده است!

اما بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بلاروس با ۹ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن در این مسابقات حاضر شد و تنها در وزن ۴۵ کیلوگرم نماینده‌ای در مسابقات جهانی نداشت. بلاروس در پایان این مسابقات تنها در وزن ۶۰ کیلوگرم توسط گوریایف به مدال برنز رسید و ۸ کشتی‌گیر دیگر این کشور از رسیدن به مدال بازماندند.

اما روسیه در اوزان ۵۱ و ۶۰ کیلوگرم صاحب ۲ مدال طلا شد، در اوزان ۴۵، ۸۰ و ۹۲ کیلوگرم به ۳ مدال نقره رسید و در اوزان ۶۰، ۷۱ و ۱۱۰ کیلوگرم ۳ مدال برنز را از آن خود کرد. همچنین مورات ختیت کشتی‌گیر وزن ۴۸ کیلوگرم این تیم و دارنده مدال طلای نوجوانان اروپا با کسب عنوان پنجمی ۱۰ امتیاز را برای این کشور بدست آورد. در واقع اگر امتیازات روسیه محاسبه می‌شد، این تیم به مقام قهرمانی می‌رسید.

کشتی‌گیران روسیه و بلاروس در این رقابت‌ها بدون ذکر نام کشورشان به میدان رفتند و اتحادیه جهانی کشتی نیز جایی در رده‌بندی تیمی برای آن‌ها لحاظ نکرد.

هر چند ایران قهرمانی سال گذشته را تکرار کرد، اما به لحاظ مدالی نسبت به سال گذشته افت داشت و از میان ۱۰ مدال طلا فقط به یک طلا رسید.

 

بررسی ادعای سوریان درباره قهرمانی روسیه