اخبار استقلال | باور کنید شرایط استقلال خوب است

 شانزدهم مرداد سالروز تولد شاهرخ بیانی است. کاپیتان خوش تکنیک و خوش تیپ استقلالی‌ها، عناوین قهرمانی متعددی را همراه با این تیم کسب کرده و در سالیان گذشته عضو کادرفنی استقلال هم بوده است. به بهانه همین روز با بیانی گپ زدیم:

زادروزتان مبارک؛ راستی باشگاه استقلال هم به شما تبریک گفت؟

ممنون از لطف شما که یادم بودید. همچنین متشکرم از همه هواداران عزیزی که شاهرخ بیانی و روز تولدش را فراموش نکرده‌اند. در مورد بخش دوم مسئله‌ای که شما مطرح کردید باید بگویم اصلاً. باشگاه استقلال نه تنها امسال بلکه حتی در سال‌های گذشته هم هیچ کاری در روز تولد من نکرد. باور کنید بانک‌ها و برخی شرکت‌ها روز تولدم را فراموش نکردند و از صبح دوشنبه مرتب اس ام اس می‌فرستند اما باشگاه استقلال حتی همین یک پیامک را هم نفرستاد.

چرا باید اینطوری باشد؟

چون ساختار نداریم آقا. باور کنید تیم نادی العربی که من ۳۵ سال قبل آنجا بازی می‌کردم و سابقه حضورم در این تیم به مراتب کمتر از استقلال است هنوز من را فراموش نکرده ولی در ایران...شما بایرن مونیخ را نگاه کنید برای پیشکسوتانش در ورزشگاه خود صندلی اختصاصی دارد اما پیشکسوتان فوتبال ایران واقعاً چه امکاناتی دارند؟

شرایط استقلال را چطور می‌بینید؟

باور کنید شرایط استقلال خوب است و هواداران باید قاطعانه حامی این تیم باشند. حالا صحبت بر سر این است که بازیکنانی مثل مهدی قایدی و محمد محبی را از دست داده‌ایم، این دو نفر محترم هستند اما استقلال در لیگ بیست و یکم بدون قایدی و محبی توانست بی شکست قهرمان لیگ برتر شود. استقلال از بازیکنان بزرگتر است و هیچ بازیکنی نمی‌تواند مدعی شود که اسمش بزرگتر و سنگین‌تر از استقلال است. همین آقای حسین‌زاده سال ۱۴۰۰ با مصدومیت به استقلال آمد اما فرهاد مجیدی به پای او ایستاد و در نهایت حسیین‌زاده به واسطه تلاش خودش و البته اعتبار نام استقلال به فوتبالیست بزرگی تبدیل شد اما حالا که به چنین جایگاهی رسیده، چند صد هزار دلار پول می‌خواهد تا دوباره به استقلال برگردد و در نهایت هم دیدیم که برنگشت.

قبول دارید که برخی از مدیران باشگاه در سال‌های گذشته با سیاست‌های خودشان، برند استقلال را کوچک کردند؟

کاملاً قبول دارم. این حرف شما از نظر من ۱۰۰ درصد درست است. متاسفانه ناگهان به بازیکنان جوان ارقام فوق العاده گزاف دادند و این کار به جای اینکه به فوتبال ما و آن بازیکنان کمک کند، باعث به حاشیه رفتن جوانان می‌شود. همه چیز باید روی اصول و قاعده باشد. بعضی از مدیران باشگاه استقلال فقط دنبال بمب ترکاندن و عکس یادگاری گرفتن با بازیکنان بودند. بعضی دیگر هم با سیاست‌های اشتباه خودشان گاوصندوق باشگاه را خالی کردند! هر وقت هم که صحبت می‌شود یک عده از همین آقایان می‌گویند باشگاه پول ندارد و مشکلات مالی عدیده‌ای دارد. خب آقا! تو وقتی می‌دانی باشگاه چنین مشکلاتی را دارد یا نباید قبول مسئولیت بکنی و یا وقتی قبول کردی، دیگر این همه ناله و داستان نکنی‌.

شاهرخ بیانی

هنوز هم گروهی از پیشکسوتان و کارشناسان معتقدند استقلال به واسطه نداشتن بازیکنی با خصوصیات شما، مجید نامجو مطلق و یا مجتبی جباری در میانه میدان ضعف دارد.

استقلال ۵ سال است که چنین ضعفی دارد. همه بازیکنان زحمت می‌کشند و محترم هستند اما تیمی مانند استقلال به یک بازیکن در وسط زمین نیاز دارد تا به قول معروف نبض کار را در اختیار بگیرد و در لحظات حساس شرایط را عوض کند. فوتبال ایران کلاً وضعیتی دارد که اغلب تیم‌ها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند اما ۵ بازیکن موثر هستند که می‌توانند سرنوشت هر تیمی را عوض کنند. یک دروازه‌بان، یک مدافع وسط، دوهافبک و یک مهاجم کلاسیک. هر تیمی که این ۵ عنصر ارزشمند را در بهترین حالت داشته باشد به احتمال بسیار زیاد موفق خواهد شد.