نقل و انتقالات پرسپولیس| پرسپولیس دو مهاجم خارجی می خواهد

پروژه آمدن بازیکن بزرگ اروپا به لیگ عربستان وارد سال دوم خود شده است. اشپیتیم آرفی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است تیم‌های عربستانی و قطری بعد از اینکه امکانات و برنامه‌ریزی خودشان را در چند سال اخیر بشدت ارتقا دادند به دنبال جذب ستاره‌ها افتاده‌اند و کارشان بعد از اقداماتی که انجام داده‌اند، کاملاً هدفمند و درست بوده است. آرفی در ادامه اعتقاد دارد که تیم‌های ایرانی هر چقدر هم تلاش کنند فعلاً ستاره‌ها را نمی‌توانند جذب کنند چون بستر لازم برای جذب ستاره‌ها با توجه به امکانات فعلی در ایران وجود ندارد.

 

ارزیابی شما از اولین بازی پرسپولیس در لیگ مقابل آلومینیوم اراک چیست؟

می توان گفت در هر تورنمنتی اولین بازی مهم ترین دیدار برای هر تیم به حساب می‌آید. به نظر من شرایط پرسپولیس بسیار خوب است و شانس بالایی برای بردن و کسب سه امتیاز در بازی اول دارد. چون هم به لحاظ بازیکنان درون زمین و هم به لحاظ مهره‌هایی که روی نیمکت حضور دارند دست یحیی برای پیروزی باز است از این رو معتقدم پرسپولیس می‌تواند لیگ را با برد شروع کند و با استارتی قوی لیگ را آغاز کند.

آرفی

*پرسپولیس هنوز موفق به جذب مهاجم نشده

پرسپولیس شهاب زاهدی را گرفته که بازیکن بسیار خوبیه، در کنار او عبدی نیز حضور دارد که یحیی می تواند روی او حساب کند اما از آنجا که پای بازی در سه جام مطرح است، حتماً پرسپولیس نیاز به جذب یک و حتی دو مهاجم دارد. این فصل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز برگزار می‌شود که با توجه به حضور برترین های آسیا اهمیت بالایی برای پرسپولیس نیز وجود دارد و تیم باید با حداکثر قدرت حضور پیدا کند، از نظر من اگر تیم در این پست تقویت شود دیگر هیچ نقطه ضعفی نخواهد داشت.

 

*بر خلاف دیگر تیم ها پرسپولیس در جذب بازیکن خارجی نیز ضعیف است

واقعاً دوست دارم بدانم بودجه پرسپولیس چقدر است و به طور مثال بودجه سپاهان و تراکتورهم چقدر است. حتماً مسأله‌ای وجود دارد که پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند بازیکن خارجی بگیرند اما تیم‌های مدعی دیگر می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند.

رونالدو و بنزما در ایران موفق نمی‌شوند!

*یحیی به دنبال دروازه بان خارجی نیز است، به نظر شما تیم به دروازه بان نیاز دارد؟

من نظرم این است که بضاعت پرسپولیس برای خط دروازه با وجود بیرانوند و دو دروازه‌بان دیگری که در تیم هستند کافی است و نیاز اصلی پرسپولیس همان جذب مهاجم خارجی است.

 

*مدعیان اصلی قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌دانید؟

پرسپولیس و تراکتور و سپاهان مدعی هستند. استقلال مشکلاتی دارد و باید دید جواد نکونام می‌تواند تیم را از این شرایط خارج کند یا خیر، اگر موفق به انجام این کار شود استقلال نیز قطعا یکی از مدعیان به حساب می‌آیند. از طرفی نباید فراموش کنیم که ممکن است تیم هایی نیز به عنوان پدیده خود را در حد و اندازه های قهرمانی جلوه دهند.

 

*با توجه به ولخرجی سرسام‌آورعربستانی‌ها آیا می‌توان به موفقیت پرسپولیس و سایر نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار بود؟

من در جایی دیدم که یکی از مسئولان گفته با پول نمی‌توان فوتبال را خرید اما به نظرم عربستانی‌ها دنبال فوتبال خریدن نیستند. آنها چندین سال است که روی ساختار و امکانات‌شان کار کرده‌اند و بعد از 10-15 سال سرمایه‌گذاری حالا به جذب ستاره‌های بزرگ رو آورده‌اند که حتماً هم از این راه نتیجه می‌گیرند اما ما با وجود استعدادهای زیادی که داریم قادر به نتیجه‌گیری درسطح آسیا نبودیم و در واقع اگر یک درصد هم نتیجه بگیریم تنها به خاطر انگیزه بازیکنان و نبوغ و استعداد آنها خواهد بود نه چیز دیگر. از نظر من اگر رونالدو و بنزما هم به ایران بیایند قادر نیستند در تیم‌های ما موفق شوند چون سایرامکانات را به شکل خوبی برای آنها فراهم نساختیم که ستاره‌ها بتوانند در زمین تمرین خوب کار کنند و توانایی‌های‌شان را به نمایش بگذارند.