چرخش یاسین سلمانی به سمت استقلال| یاسین استقلالی می شود

بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، آن‌هم در شرایطی‌که لیگ بیست‌وسوم قرار است از امروز (چهارشنبه) شروع به کار کند اما طبق برنامه‌ریزی مسئولان سازمان لیگ ، پنجره تابستانه در لیگ برتر روز هفتم شهریورماه بسته خواهد شد. بازیکنان سرشناسی در بازار نقل‌وانتقالات هنوز تیم بعدی خود را انتخاب نکرده‌اند و یکی از این بازیکنان، یاسین سلمانی هافبک جوان فصل گذشته سپاهان اصفهان است که به عنوان بازیکن آزاد در بازار تابستانه حضور دارد.

سلمانی

سلمانی که با نظر ژوزه مورایس، قراردادش با سپاهان تمدید نشد، بعد از پایان همکاری‌اش با طلایی‌پوشان اصفهانی به یکی از گزینه‌های جذاب بازار نقل‌وانتقالات تبدیل شد. از همان روزهای شروع به کار بازار تابستانه گفته می‌شد که تیم‌هایی مانند استقلال تهران، پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز خواهان جذب یاسین سلمانی هستند و کاپیتان تیم امید ایران برای حضور در خارج از فوتبال ایران هم پیشنهاداتی دارد که پیشنهاد حضور در العربی قطر، جدی‌ترین پیشنهاد خارجی برای سلمانی بود.

پیشنهادهای خارجی که به سرانجام نرسید!

هافبک جوان فوتبال ایران اخیراً در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد که با وجود مذاکرات انجام شده با تیم‌های ایرانی، به دنبال آن است تا در قامت لژیونر فوتبال خود را دنبال کند و از چندین باشگاه مختلف پیشنهاد دارد؛ آن‌هم در شرایطی‌که در یک ماه گذشته، تیم‌های مانند پرسپولیس و تراکتور از جذب سلمانی منصرف شدنهد و گفته می‌شود که مذاکرات ستاره ایرانی با مسئولان باشگاه قطری هم ثمری نداشته تا عملاً شرایط آینده کاری یاسین سلمانی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

یاسین سلمانی که در روزهای گذشته پیشنهادی برای حضور در لیگ برتر روسیه دریافت کرده بود، امید به آن داشت تا بتواند دوران لژیونری خود را در فوتبال اروپا آغاز کند اما با این‌حال به نظر می‌رسد که پیشنهاد مطرح شده هم برای سلمانی رضایت‌بخش نبوده است. همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش آینده کاری سلمانی تحت‌الشعاع قرار گیرد و در حالی‌که کاپیتان تیم امید ایران مدعی شده بود که قصد دارد در فصل پیش‌رو در خارج از ایران کارش را پیش ببرد، اما احتمالاً این اتفاق رخ نخواهد داد!

یک امضا، فاصله سلمانی تا استقلال

سلمانی که پیشتر مذاکرات مفصلی را با مدیران باشگاه استقلال انجام داده بود و به نتیجه نرسیده بود، حالا در روزهای گذشته بار دیگر پای میز مذاکرهبا آبی‌ها بازگشته و از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که رایزنی‌های نهایی با یاسین سلمانی در حال انجام است؛ آن‌هم در شرایطی‌که گفته می‌شود از همان روزهای ابتدایی حضور نکونام در استقلال، این هافبک جوان گزینه موردنظر او بوده و مدیران باشگاه استقلال در تلاش هستند تا رضایت سلمانی را برای حضور در استقلال جلب کنند.

منتظر محمد تنها خرید استقلال در پست هافبک است که او هم در شرایطی مشابه یاسین سلمانی، سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شود. گفته می‌شود که محمد یکی از بازیکنان موردنظر مدیریت باشگاه بوده و نکونام تمایلی به حفظ او در فهرست تیمش ندارد. در این زمینه شایعاتی وجود دارد که احتمالاً در صورت جذب سلمانی، محمد از استقلال جدا خواهد شد. قرار است طی روزهای آینده مذاکرات نهایی با یاسین سلمانی انجام شود و با توجه به منتفی‌شدن پیشنهادات خارجی سلمانی، استقلالی‌ها شانس بالایی برای جذب کاپیتان تیم امید ایران دارند و به نظر می‌رسد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، حضور سلمانی در استقلال نهایی خواهد شد.