استقلال / جادو نه ؛ کپی برداری جواد از فرهاد

  استقلال فصل جدید رقابت های لیگ برتر را مقتدرانه آغاز کرد.

آبی پوشان پایتخت که مشکلات زیادی را در تابستان تجربه کردند در دمای بالای 50 درجه خوزستان توانستند نمایشی بسیار خوب از خود ارائه دهند و تیم متحول شده و با انگیزه صنعت نفت را با 3 گل شکست دهند.

استقلال و نکونام سخت به پیروزی در این بازی و کسب سه امتیاز نیاز داشتند و نه تنها به خواسته خود دست پیدا کردند بلکه نشان دادند که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی نیز به شمار می آیند.

جواد نکونام ، سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره پیشرفت برخی بازیکنان زیر نظر او گفت: کار خاصی انجام نمی‌دهیم و کار جادویی انجام ندادیم. کیفیت و واقعیت فوتبال این بازیکنان همین است.

بله، حق با سرمربی استقلال است. او دست به جادو نزد و تنها به نسخه دو فصل قبل استقلال با فرهاد مجیدی بازگشت. ساپینتو تیم بسیار  خوبی در  اختیار داشت  اما او به بازیکنانی که در ترکیب تیم فرهاد مجیدی درخشیدند اعتقادی نداشت و نکونام درست روی همان بازیکنان دست گذاشت و با روحیه دادن به آنها زمینه ساز یک پیروزی باشکوه برای آبی پوشان پایتخت شد.

در فصلی که استقلال با هدایت مجیدی قهرمان شد بازیکنان کناری نقش بسزایی در قهرمانی تیم داشتند. صالح حردانی که در نیم فصل توسط مجیدی جذب شد در همان چند بازی که به میدان رفت توانایی های خود را نشان داد و گل ها و پاس گل های حساسی به تیم قهرمان داد.

حردانی برابر صنعت نفت دوباره ارزش های خود را نشان داد و یک سوپر گل اروپایی برای تیمش به ثمر رساند.

در تیم مجیدی شاهد حرکت های انفجاری دو بازیکن کناری و ارسال های دقیق آنها بودیم و استقلال با این تاکتیک  که ساپینتو به آن اعتقادی نداشت گل های زیادی به ثمر رساند. در سمت چپ تیم مجیدی  سلمانی و بعد از او جلالی این وظیفه را داشتند.

جلالی که بازیکن مغضوب ساپینتو بود توانست برابر صنعت نفت یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذارد و روی دو گل نقش داشت. او ارسال های دقیقی دارد و می تواند در ادامه فصل کمک زیادی به استقلال کند.

ارسلان مطهری یکی دیگر از بازیکنان مورد علاقه مجیدی بود که ساپینتو به او اعتقادی نداشت و حتی او را در فهرست فروش قرار گذاشت. نکونام مانند مجیدی حساب ویژی روی گیتاریست کرده است و در بازی نخست هم او را در ترکیب اصلی قرار داد و مزد این اعتماد خود را گرفت به طوریکه مطهری یک ضربه سر دیدنی زد و یک پاس گل هم داد.

خلاصه دیدار نخست استقلال برابر صنعت نفت به خوبی نشان می دهد که نکونام جادو نکرد بلکه او تنها به تاکتیک مجیدی که اتفاقا رابطه بسیار صمیمی هم با او دارد وفادار ماند و به اصطلاح به نسخه تیم قهرمان بازگشت.