این مربی به فوتبالی‌ها درس عذرخواهی داد

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران بعد از کسب عنوان ارزشمند نایب‌قهرمانی دنیا از مردم ایران عذرخواهی کرد و به تمام اهالی ورزش و سیاست و اقتصاد و... درس عذرخواهی کردن داد. عذرخواهی کردن نه تنها آدم را کوچک نمی‌کند که قطعاً بزرگ می‌کند اما به هر حال این کار شهامت می‌خواهد که خیلی‌ها ندارند و خیلی‌ها هم اصلاً لازم نمی‌دانند و صلاح نمی‌بینند بابت شکست‌ها و ناکامی‌ها عذرخواهی کنند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران دست به کار بسیار بزرگی زد و تا فینال جهان رفت. آنها در فینال هم تیمی شایسته بودند و به خوبی از اعتبار نام ایران دفاع کردند اما انصافاً عذرخواهی کردن سرمربی این تیم خیلی دلچسب بود و درس‌های زیادی داشت. ما در فوتبال اساتیدی داشتیم و داریم که باعث حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا شدند اما نه تنها عذرخواهی نکردند که از مردم و هواداران تیم‌ها طلبکار هم بودند!

اساساً مقصران محترم در فوتبال خود را مقصر نمی‌دانند که عذرخواهی کنند و راستش خیلی هم عذرخواهی کردن بلد نیستند و با این مقوله سروکاری ندارند. نکته اینجاست که پاداش‌های آنچنانی و مجوز واردات خودروهای لوکس برای فوتبالیست‌هاست و نایب‌قهرمان جهان شدن برای والیبالیست‌ها. آن‌وقت به جای فوتبالی‌ها سرمربی تیمی که افتخار آفریده، از مردم عذرخواهی می‌کند.

این مربی به فوتبالی‌ها درس عذرخواهی داد