لیونل مسی طرفدارانش را سورپرایز کرد

لیونل مسی این روزها تبدیل به ستاره‌ای بی‌بدیل در فوتبال آمریکا شده است. او اولین جام را به همراه اینترمیامی به دست آورده و حالا رفته‌رفته تبدیل به همان الگویی می‌شود که فوتبال آمریکا به آن نیاز داشت: جذب نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی.

لئو هرجایی که پا می‌گذارد با استقبال عجیبی روبرو می‌شود و همین استقبال همه چیز را به سود باشگاه و البته اسپانسرها کرده است. باوجود این، مسی زیاد به چنین مسائلی توجه ندارد؛ او از زمان حضورش در آمریکا دوباره به روزهای اوجش برگشته و در 7 بازی نخستی که برای اینترمیامی انجام داد توانست 10 گل بزند. رکوردی جالب توجه که بسیاری اعتقاد دارند با حفظ چنین روندی می‌تواند به شکستن رکوردهای خاص در MLS امیدوار بماند. بازیکن 36 ساله اینترمیامی ولی یک نگرانی عمده هم برای هوادارانش در دنیا به وجود آورده؛ اینکه زمان خداحافظی‌اش از فوتبال هر لحظه ممکن است فرا برسد. این موضوع سوژه‌ای جدید برای «APPLE TV» یکی از اسپانسرهای اینترمیامی و البته کمپانی‌ای که بخشی از هزینه‌های حضور مسی در آمریکا را فراهم کرده، شده تا در گفت‌وگویی اختصاصی، نظر یکی از برترین ستاره های تاریخ دنیای فوتبال را جویا شود. مسی درباره زمان خداحافظی‌اش از فوتبال می‌گوید: «راستش هنوز به چنین موضوعی فکر نکردم. من آدم روراستی هستم و وقتی می‌گویم فکر نکرده‌ام، واقعا چنین است. دلیلش این است که عاشق بازی فوتبال، دریبل زدن، توپ داشتن، مسابقه و تمرین هستم. نمی‌دانم دقیقا قرار است تا چند وقت دیگر بازی کنم ولی فکر می‌کنم تا زمانی که دیگر واقعا نتوانم، به بازی کردن ادامه دهم».

مسی

مسی در شرایطی به اینترمیامی پیوسته که مالکیت این باشگاه در اختیار دیوید بکام، ستاره سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس است. بازیکنی که خودش راهی MLS شد و بعد از پایان فوتبالش در این کشور ماند و یک باشگاه تاسیس کرد. حالا سوال این است که آیا مسی هم برنامه‌ای برای آینده دارد؟ او در واکنش به چین موضوعی می‌گوید: «هنوز زمان کافی برای فکر کردن، بررسی و انتخاب کاری که قرار است در آینده انجام دهم وجود دارد. الان مهمترین موضوع برای من این است که امروز از کارهایی که انجام می‌دهم و یا قرار است انجام دهم لذت ببرم. می‌خواهم از تک تک لحظاتی که فوتبال بازی می‌کنم لذت ببرم چون زمان سریع می‌گذرد و دیگر قرار نیست برگردد؛ به همین دلیل دوست ندارم در آینده بابت چیزی پشیمان باشم».

لئو درشرایطی پاریس را به مقصد میامی ترک کرد که فرصت مناسبی برای حضور در لیگ عربستان داشت. او می‌توانست با پذیرش پیشنهاد سعودی‌ها یک رکورد خارق‌العاده از خودش در دنیای نقل و انتقالات به جا بگذارد ولی در تصمیمی خبرساز، اینترمیامی را انتخاب کرد. دلیل چنین انتخابی را مسی با طعنه زدن دوباره حضورش در پاریس اینطور توضیح می‌دهد: «ما 2 سال بسیار سخت را در پاریس داشتیم. واقعیت این است که هیچ چیزی خوب پیش نرفت و اذیت شدیم. انتخاب میامی درست شبیه این است که انگار به زندگی روزمره‌مان در بارسلونا برگشته‌ایم. اینجا از انجام کارها لذت می‌بریم و شرایط برای بچه‌ها و در کل همه خانواده خوب پیش می‌رود. البته اوضاع ورزشی اینجا را هم دوست دارم، چیزی که قبلا برایم وجود نداشتم. حالا با وجود آنکه زمان کمی از حضورمان در میامی می‌گذرد می‌توانم بگویم مکان درستی را انتخاب کردیم».