جام قهرمانی پرسپولیس را با اسنپ بفرستند

رضا درویش پیش از دیدار  پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در پاسخ به گلایه‌های خبرنگاران پشت یکی از ورودی‌های ورزشگاه آزادی مبنی بر راه ندادن آنها به داخل استادیوم اظهار داشت: لیستی که می‌گویند باید خبرنگاران با استفاده از آن وارد ورزشگاه شوند دست کیست؟ الان مسئول ورزشگاه چه کسی است که باید با او صحبت کنیم. 

*اجازه نمی‌دهند تبلیغات محیطی را خودمان اجرا کنیم

وی در پاسخ به ادعای خبرنگاری مبنی براینکه پرسپولیس به عنوان میزبان مسئولیت برگزاری بازی را دارد، گفت: اجازه نمی‌دهند خودمان تبلیغات محیطی را  اجرا کنیم.

*تاج برای تامین ارز مربوط به VAR با بانک مرکزی جلسه داشت

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه با این وضعیت ورزشگاه آزادی و نبود VAR ممکن است AFC میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را از پرسپولیس بگیرد، توضیح داد: بعید است. باید بازی‌ها در ایران برگزار شود. همین امروز که قرعه‌کشی لیگ قهرمانان بود در فدراسیون فوتبال با مهدی تاج جلسه داشتم و گفتیم VAR را بیاورند. روز گذشته نیز رئیس فدراسیون برای تأمین ارز مربوط به VAR با بانک مرکزی جلسه داشت. اینجا یک همت ملی می‌طلبد اینگونه نیست که بگویم مسئول ورزشگاه آزادی VAR را آماده کند یا شرکت توسعه؛ بلکه همت ملی می‌طلبد.

*باشگاه های ما امکانات ماوراء الطبیعه ندارند

درویش خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ما در سطح سعودی‌ها نیستند که این همه پول داشته  و همه در پی آن باشند تا امکانات ماوراءالطبیعه داشته باشند، باید حداقل‌ها را داشته باشیم. حتما باید دولت کارگروهی از مجموعه وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و نهاد ریاست جمهوری تشکیل بدهد تا بتوانند جایی که آیینه جمهوری اسلامی است و حدود 25 روز دیگر باید در آسیا بازی کنیم تا دنیا ما را ببیند، کار خوب پیش برود. اگر بنا است دنیا ما را ببیند، همه باید دست به دست هم بدهند تا آبروی ایران حفظ شود.

وی درمورد اینکه ظاهرا AFC تجهیزات مربوط به این سیستم را به ایران می‌دهد و فقط باید جایگاه نسب این تجهیزات را مشخص کنند، توضیح داد: به هر صورت آماده کردن بستر برای این فضا نهایت 5-4 روز تشکیل می‌کشد. جایی می‌بینیم در یک ماه یک ساختمان را بنا می‌کنند. ایجاد بستری که بتوان VAR را در آن تعبیه کرد، بعید است طولانی شود. 

*نمی دانم چه کسی مخالف حضور تماشاگران است

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص اینکه آیا میزبانی تیم‌های لیگ برتری برخلاف سرخابی‌های پایتخت در حضور تماشاگران،اجحاف در حق این 2 باشگاه نیست، عنوان کرد: ما که گفتیم اما نمی‌دانیم باید به چه کسی بگوییم و با کجا صحبت کنیم؟ جالب است فدراسیون فوتبال نامه زده که باید بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود. باشگاه پرسپولیس که ذی نفع است و سازمان لیگ هم این نامه را نوشته‌اند. به برخی مسئولان استانداری که به آنها دسترسی داشتم صحبت کردم که موافق هستند اما نمی‌دانم این شخص مخالف چه کسی و برای کجا است که هنوز نتوانسته‌ایم به او دسترسی پیدا کنیم و ببینیم علت مخالفتش چیست.

*به چه دلیل تبلیغات محیطی برای سازمان لیگ است؟

درویش ادامه داد: این ظلم است. روز گذشته استقلال به مجموعه‌ای رفت که بالای 60 هزار تماشاگر حضور داشتند. هفته گذشته نیز در بازی ما با تراکتور بیش از 70 هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام تبریز بودند. چه قدر هم این اتفاق خوب و قشنگ است اما چرا باید تیم و هواداران ما از این موهبت بی‌بهره باشند. مگر منبع درآمد این باشگاه‌ها چیست؟ بلیت فروشی که ندارم. میزبان هستم و پول استادیوم را می‌دهم؛ اما می‌گویند نمی‌توانید تبلیغات محیطی داشته باشید. می‌گویم برای کیست که جواب می‌دهند برای سازمان لیگ اما به چه دلیل برای سازمان لیگ است. 

*سازمان لیگ «کت» ما را فروخته است!

وی افزود: سال گذشته 3 جام گرفتیم اما یک ریال نتوانستم پاداش بدهم. جالب است باید پول استادیوم را من بدهم اما تبلیغات محیطی را سازمان لیگ داشته باشد. مثل این می‌ماند کت خود را در سازمان لیگ آویزان کرده‌ام که حالا می‌خواهم آن را بردارم، می‌گویند کت را فروخته‌ایم. می‌گویم این کت امانت بوده اما می‌گویند فروختیم! اینگونه که نمی‌شود و باید فکر عاجلی کرد. الان مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز باید از کجا پول بیاورد؟ بحث یک، پنج یا 100 میلیارد نیست. او سه شیفت هم برای کارمندانش بگذارد اما باید بودجه داشته باشد.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد اینکه ظاهرا پس از گلایه‌های هفته گذشته بازیکنان 10 درصد از قراردادشان به حساب آنها واریز شده است، تاکید کرد: بازیکنان درست می‌گویند. به آنها قول داده بودیم قبل از شروع لیگ آپشن‌هایشان را بدهیم. یک روزی گفتیم ای کاش قهرمان نمی‌شدیم اما به خیلی‌ها برخورد و آن را برنتابیدند. من امروز را می‌دیدم اما همه مواهب را به روی ما بستند. وقتی تیمی قهرمان می‌شود، امکاناتی برایش مهیا می‌کنند. ضعیف‌ترین همسایه های ایران را ببینید که اگر تیم‌هایشان قهرمان شوند، قطعا یک جایزه‌ای دارند. ما هیچ چیزمان مثل اروپایی‌ها نیست و باید خودمان را با کشورهای اطراف ایران که در حد خودمان هستند، بسنجیم. این کشورها نیز آپشن‌هایی برای تیم قهرمان می‌گذارند و آیا ما از حداقل‌ها بهره‌مند بودیم؟ سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چیزی را در نظر گرفته است.

*هوادار نباشد، جام را با اسنپ به باشگاه بفرستند

درویش درمورد آخرین وضعیت اهدای سوپرجام به پرسپولیس، گفت: اگر قرار باشد روزی به ما جام بدهند، باید هوادار در ورزشگاه باشد. در غیر این صورت با اسنپ به باشگاه می‌فرستادند. 

وی درمورد جلسه مربوط به حق پخش و اینکه آیا درآمد ناشی از این منبع به صورت 50-50 تقسیم خواهد شد، اظهار داشت: انسان به امید زنده است. 20-10 سال است در این مورد حرف می‌زنیم و امیدواریم اتفاقی بیفتد.

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص محرومیت هواداران این تیم از بازی با النصر، توضیح داد: متاسفانه یک نفر برای خودشیرینی یا هر موضوع دیگری، یک کاری کرده است. هم چند 10 هزار دلار جریمه شدیم که در گذشته پرداخت کردیم و هم از موهبت حضور هواداران محروم شدیم. در طول تاریخ چند بار امکان دارد این بازیکنان بزرگ به ایران بیایند تا هواداران ما از نزدیک آنها را ببینند. چه کسی باید پاسخگو باشد. باید دنبال حل این موضوع باشیم. آن کسی که این بلا را سر پرسپولیس آورد، الان کجا است و با او چه برخوردی شد؟