پاسخ سرمربی تیم ملی به صحبت‌های جنجالی جواد نکونام

رضا عنایتی در مورد اظهارات اخیر جواد نکونام مبنی براینکه اعلام نشدن برنامه از طرف تیم امید به استقلال ضربه می‌زند و در این وضعیت بازیکنانش را تقدیم سرمربی تیم ملی امید نخواهد کرد، اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌خواهم تمرکز نکونام از بازی فردا استقلال مقابل استقلال خوزستان گرفته شود و در این مورد صحبتی نمی‌کنم. پس از این بازی چه فکر نکونام درگیر این بازی‌ها نیست با همدیگر تعامل خواهیم کرد. اگر جلسه‌ای به تازگی نگذاشتیم و برنامه‌ای اعلام نکردیم به دلیل دیدارهای استقلال بود. نمی‌خواستیم تمرکز سرمربی استقلال را به هم بزنیم. قطعاً پس از این بازی جلسه‌ای خواهیم داشت که به احتمال زیاد سه‌شنبه خواهد بود.

وی در مورد اینکه آیا امکان تغییر نفرات بزرگسالانی که قرار است به همراه تیم امید به بازی‌های آسیایی هانگژو وجود دارد تا استقلال مجبور نباشد ارسلان مطهری و سیدحسین حسینی را به این مسابقات بفرستد، عنوان کرد: به هیچ عنوان نمی‌توانیم لیست خود برای بازی‌های آنگژو و انتخابی المپیک که قرار است در ازبکستان برگزار شود، تغییر بدهیم. نمی‌توانیم هیچ بازیکنی را از لیست تیم برای این دو مسابقات کم یا اضافه کنیم. حدود یک ماه قبل این قانون اعلام شده و هیچ کاری نمی‌توان کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در مورد اینکه با توجه به برگزاری مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک در روزهای فیفادی دست کم قرار دادن بازیکنان در اختیار تیم امید برای این مسابقات الزامی است، گفت: اصلاً فیفادی جدا است. دغدغه نکونام و سایر تیم‌ها نیز بازی‌های هانگژو است. لیست تیم امید تا دو روز دیگر اعلام خخواهد شد. از استقلال نفراتی مثل محمدرضا خالدآبادی و سامان تورانیان همراه ما به ازبکستان می‌آیند. اجازه بدهید این دو روز تمرکز نکونام تمرکزش روی تیمش باشد و ان‌شاءالله سه‌شنبه در خدمت وی خواهیم بود تا تعامل لازم ایجاد شود.

عنایتی در مورد اینکه قرار است در صورت حضور حسینی و مطهری در بازی‌های آسیایی هانگژو دربی پایتخت به تعویق بیفتد، گفت: اصلاً نمی‌دانم قضیه چیست همه چیز در جلسه آتی مشخص می‌شود به همین دلیل تا سه‌شنبه صبر کنید و ببینید با توجه به خدا چه اتفاقی می‌افتتد.

وی اضافه کرد: من اکنون دغدغه بزرگی برای در اختیار داشتن بازیکنانم دارم البته کاری هم نمی‌توان کرد زیرا مدت‌ها قبل لیست برای بازی‌های آسیایی ارسال شده و به هیچ عنوان نمی‌توانیم از آن لیست 50 نفره بازیکنی را کم کرده یا نفر جدیدی را به آن اضافه کنیم. هر بازیکنی به ما اضافه نشود جای او خالی می‌ماند و نمی‌توانیم بازیکنی را جایگزینش کنیم. اطمینان دارم سرمربیان باشگاه‌ها با ما تعامل دارند زیرا بحث ملی است و همه باید به هم کمک کنیم بحث ما با جواد نکونام تا دو روز دیگر حل خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در خصوص انتقادها مبنی بر اینکه چرا فقط باید مطهری و حسینی همراه تیم امید به هانگژو بروند، توضیح داد: در لیست 50 نفره‌ای که برای ستاد بازی‌های آسیایی ارسال شده و مربوط به پیش از حضور من در تیم ملی امید بوده است نفراتی مثل مهدی ترابی، پیام نیازمند، مهدی قائدی، ارسلان مطهری، شهریار مغانلو، سیدحسین حسینی و ... حضور داشتند. نیازمند، ترابی و مغانلو به دلیل درگیر بودن تیم‌های‌شان با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند تیم امید را در بازی‌های آسیایی همراهی کنند. مهدی قائدی نیز به الاتحاد کلبا رفت و باشگاه خارجی‌اش اجازه حضور او در بازی‌های آسیایی را نمی‌داد. به همین دلیل در عمل انجام شده قرار گرفتیم اما زیاد به این مسائل توجه نمی‌کنیم. با همین ظرفیت باید در هر دو جام شرکت کنیم و اطمینان دارم همه باشگاه‌ها نیز با ما تعامل خواهند کرد. تاکنون با مدیران باشگاه‌ها و سرمربیان آنها صحبت و جلسات زیادی داشتم ان‌شاءالله این روند را در روزهای آتی ادامه خواهیم داد تا مشکل حل شود.

پاسخ سرمربی تیم ملی به صحبت‌های جنجالی جواد نکونام

عنایتی در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط استقلال را برای تدوین برنامه‌های تیم امید در نظر خواهند گرفت، عنوان کرد: خدا را قسم می‌خورم که همه تیم‌ها را به یک چشم می‌بینم. خود من در رده باشگاهی مربیگری کرده‌ام و دغدغه همه مربیان و باشگاه‌ها را می‌د انم اما این یک بحث ملی است بازیکنانی که در سطح بین‌المللی هم بازی می‌کنند قطعاً برای تیم باشگاهی خود مثمرثمر خواهند بود. برای بحث ملی و باشگاهی ما بازی‌های آسیایی هانگژو تجربه خوبی خواهد بود.

وی در خصوص اینکه آیا نفراتی مثل یاسین سلمانی، الهیار صیادمنش و امین حزباوی نیز تیم امید را در انتخابی تیم المپیک و هانگژو همراهی خواهند کرد یا به اردوی تیم ملی بزرگسالان می‌روند، گفت: همیشه همکاری و تعامل خوبی با امیر قلعه‌نویی و دستیارانش داشته‌ایم. در این برهه از زمان طبق همین همکاری تعامل خوبی با هم خواهیم داشت. باید از قلعه‌نویی که تا این اندازه به تیم امید توجه دارد، تشکر کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در پاسخ به زمان آغاز اردو و احتمال برگزاری بازی دوستانه برای شاگردانش تصریح کرد: اردوی ما از 8 شهریور آغاز خواهد شد اما با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم و خطر مصدومیت برای بازیکنان تا پیش از ازبکستان بازی دوستانه برگزار نخواهیم کرد. از 9 شهریور نیز تمرینات جدی ما آغاز خواهد شد و دوازدهم این ماه به این کشور می‌رویم.