فوری| رتبه دوم پرسپولیس در جدیدترین رنکینگ

نتایج درخشان پرسپولیس در یک دهه اخیر باعث شده تا این تیم صدرنشین مطلق رنکینگ جهانی ایران باشد، اما در آسیا هرگز نتوانسته به جایگاه نخست برسد و حتی با وجود دو نایب قهرمانی آسیا در رتبه دوم نیز حضور نداشته است.

نتایج ضعیف کاوازاکی فرونتاله و چونبوک موتورز در شرق آسیا و دبل قهرمانی پرسپولیس در فوتبال ایران باعث شد سرخپوشان سرانجام این دو تیم بزرگ و رقیب سمج را در رتبه‌بندی فوتبال دیتابیس کنار بزند و حالا قرمزها اتفاق تاریخی را رقم زدند.

رنکینگ ماه سپتامبر در حالی اعلام شد که تیم رده دوم، اولسان هیوندای، در این ماه دو باخت را مقابل حریفان خود داشته و پرسپولیس توانسته سه پیروزی را کسب کند. به این ترتیب فاصله دو امتیازی پرسپولیس و اولسان از بین رفت تا سرخپوشان پایتخت برای نخستین بار به جایگاه دومی دست پیدا کنند.

پرسپولیس البته برای صعود به رتبه اول و پشت سر گذاشتن الهلال کار سختی دارد و بر مبنای این وبسایت باید حداقل یک بار در مسابقات قاره‌ای عملکرد بسیار بهتر نسبت به آبی‌های ریاض داشته باشد و حداقل دو فصل دیگر هم قهرمان شود تا به این حد نصاب امتیازی برسد.

جالب اینکه پرسپولیس در سال ۱۳۹۲ از نظر این رنکینگ هفتصدمین تیم برتر دنیا بود، اما بعد از نایب قهرمانی تیم علی دایی و سپس نتایج درخشان برانکو ایوانکوویچ، سرخپوشان بالا آمدند و حتی با برانکو تا مرز رتبه صد جهانی نیز پیش رفتند. سرانجام پرسپولیس در سال ۱۳۹۹ توانست رتبه خود را دو رقمی کند.

در این بین بهترین آمار پرسپولیس جایگاه ۸۱ جهانی از نظر این سامانه اعداد و ارقام فوتبال در جهان است که شاید با شروع لیگ قهرمانان و لیگ نخبگان بهبود یابد. پرسپولیس هم‌اکنون رتبه ۱۰۴ جهان را به خود اختصاص داده است.

نکته جالب در پشت سر گذاشتن اولسان هیوندای این است که سرخپوشان دو فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا فینال را به این تیم واگذار کردند و از لمس لیگ قهرمانان باز ماندند.

رتبه دوم پرسپولیس در جدیدترین رنکینگ