اخبار پرسپولیس| دلیل استرس در اردوی پرسپولیس؟

برگزاری دربی این فصل هم مثل فصل گذشته، به زمانی نامعلوم موکول شده است. منصور قنبرزاده به عنوان نایب رئیس فدراسیون، تایید کرده که بازی پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ، حداقل ۲۰ روز بعد انجام خواهد شد. بررسی تقویم بازی‌های تیم ملی و بازی‌های آسیایی اما، نشان می‌دهد این وقفه احتمالا از ۴۰ روز هم بیشتر می‌شود. وقفه‌ای که می‌تواند دربی را، در شرایط کاملا متفاوتی نسبت به هفته‌های قبل برگزار کند.

اخبار پرسپولیس| دلیل استرس در اردوی پرسپولیس؟

فضای سرد

فصل پیش بازی رفت پرسپولیس و استقلال، در هفته دوازدهم لیگ بود. سازمان لیگ ابتدا در نظر داشت دربی را قبل از جام جهانی برگزار کند اما نظرش را تغییر داد و برگزاری مسابقه، به بعد از جام جهانی موکول شد. وقفه‌ای تقریبا دو ماهه، که وضعیت متفاوتی به دربی تهران داد. بازی پس از جام جهانی، حذف تیم ملی و حاشیه‌های غیر فوتبالی، در سردترین شرایط ممکن انجام شد. بازی که با وجود داشتن ۴ گل، تحت تاثیر حواشی بود و کمتر از همیشه، مورد توجه قرار گرفت.

تمرینات خلوت

پرسپولیس و استقلال در مدت تعطیلی لیگ، تمرینات‌شان را ادامه خواهند داد. لیست طولانی دعوت شده‌های هر دو تیم به تیم ملی، نشان می‌دهد این تمرینات بدون حضور بسیاری از مهره‌های اصلی انجام می‌شوند. استقلال روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند را در تیم ملی دارد و در تیم امید هم علاوه بر بازیکنانی مثل سامان تورانیان و محمدرضا خالدآبادی، احتمالا حسین حسینی و ارسلان مطهری به عنوان سهمیه بزرگسال ایران را در بازی‌های آسیایی همراهی می‌کنند. پرسپولیس در تیم ملی، صاحب بیشترین مهره است. علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی و وحید امیری ۵ بازیکن پرسپولیس هستند که به تیم ملی دعوت شده‌اند. محمدمهدی احمدی و یاسین سلمانی هم نماینده‌های پرسپولیس در تیم امید هستند. ۷ غایبی که بجز احمدی، همگی جزو بازیکنان اصلی گل‌محمدی به حساب می‌آیند و دوری طولانی مدت آن‌ها می‌تواند پرسپولیس را از فرم خوبش خارج کند.

مصدومیت احتمالی

پرسپولیس و استقلال، ترکیب‌شان در لیگ بیست و سوم را پیدا کرده‌اند. این موضوع در مورد پرسپولیس، بیشتر هم صدق می‌کند و یحیی گل‌محمدی، هر بازی با حداقل تغییرات وارد زمین می‌شود. پیش از دربی رفت اما، شاید آن‌ها مجبور به تغییرات پرتعدادی شوند. پرسپولیس ۵ بازیکن در تیم ملی دارد و مصدومیت هر کدام از آن‌ها، کاملا برنامه‌های گل‌محمدی را به هم می‌زند. استقلال، ملی‌پوشان کمتری دارد اما خطر بزرگ برای آن‌ها بازی‌های آسیایی و تیم امید است. در صورت رفتن حسین حسینی و ارسلان مطهری با تیم امید، آن‌ها خیلی دیر و با خستگی زیاد، به تیم‌شان برمی‌گردند. دو بازیکن مهم نکونام، که آمادگی‌شان نقش مهمی در نتایج این تیم دارد.

رونمایی از خارجی‌ها

پرسپولیس و استقلال، قصد اضافه کردن مهاجمان خارجی به ترکیب تیم‌شان را دارند. استقلال، مهاجم جدیدش را انتخاب کرده و پرسپولیس، همچنان در حال مذاکره با بازیکنان مختلف است. وقفه بیشتر از یک ماهه تا دربی، به دو تیم فرصت بستن قرارداد با بازیکن مورد نظر و حضور آن‌ها در تمرینات و بازی‌های دوستانه را می‌دهد. احتمالا هر دو تیم، فرصت دارند در دربی حداقل به عنوان بازیکن ذخیره، از خارجی‌های تازه واردشان استفاده کنند. فرصتی طلایی، برای تیم‌هایی که در زمان قانونی نقل و انتقالات لیگ و پیش از شروع فصل، نتوانستند با مهره‌های مورد نیازشان در خط حمله قرارداد ببندد.