پیراهن چلسی همچنان اسپانسر ندارد!

چلسی  با تنها یک پیروزی در چهار بازی ابتدایی خود در این فصل لیگ برتر شروعی متزلزل داشت. و خارج از زمین نیز جستجوی آنها برای یافتن اسپانسر جدید پیراهن به جایی نرسید. اما همه چیز ممکن است پس از دیدار باشگاه با نمایندگان شرکت هواپیمایی دولتی ریاض ایر عربستان تغییر کرده باشد.

به گزارش سایت اتلتیک، سه نامزد اصلی برای جایگاه خالی اسپانسر پیراهن چلسی وجود دارد و این باشگاه به دنبال بسته‌ای به ارزش ۶۰ میلیون پوند در سال برای تیم‌های مردان و زنان است.

اولین مورد ریاض ایر است. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر حامی مالی اتلتیکو مادرید است و متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) است که مالک نیوکاسل هستند. گفته می‌شود که در جریان شکست ۱-۰ مقابل ناتینگام فارست، چلسی از هیئتی فرستاده شده از سوی شرکت، از جمله مدیر اجرایی آنها کریس ژوراسک، میزبانی کرد.

دومین مدعی وب‌سایت شرط‌بندی کایون اسپورت است که اخیراً از همکاری دو ساله با فارست خبر داده و در حال حاضر با چلسی شراکت دارد. طبق گزارش‌ها، کایون پیشینه مشکوکی دارد و به نظر می‌رسد مشتریانی را در چین هدف قرار می‌دهد، جایی که قمار غیرقانونی است، و مشخص نیست که در چه کشوری مستقر هستند یا صاحبان آنها چه کسانی هستند. همچنین گفته می‌شود که این شرکت از طریق توافق‌نامه «برچسب سفید» به بازار بریتانیا دسترسی پیدا کرده است. با این حال، گزارش شده که سران چلسی از همکاری آنها با رئال مادرید، کریستال پالاس و اینتر اطمینان خاطر پیدا کردند.

نام نهایی در این مسابقه شرکتی است که قبلاً با باشگاه در ارتباط بوده؛ Infinite Athlete. نشریه سان در ماه آگوست گزارش داد که چلسی با قراردادی ۴۰ میلیون پوندی در سال با این کمپانی برای بقیه فصل به توافق رسیده است. اما مشخص شد که این کمپانی تنها یک هفته قبل از ارائه پیشنهاد تاسیس شده، و به همین دلیل لیگ برتر می‌تواند معامله را مسدود کند. این شرکت زمانی شکل گرفت که شرکت فناوری Tempus Ex Machina، که در ماه آوریل قراردادی هفت ساله با چلسی امضا کرد، Biocore را خریداری کرد و با ادغام با آنها به Infinite Athlete تبدیل شد. صندوق سرمایه‌گذاری Silver Lake، که ۱۸ درصد از سهام منچسترسیتی را در اختیار دارد هم یکی از سرمایه‌گذاران در Infinite Athlete است.

با این حال، ممکن است یک گزینه دیگر در کار باشد، و نشریه اتلتیک از گزینه چهارم احتمالی در قالب یک شرکت فناوری آمریکایی صحبت می‌کند.