محمدعلی گرایی حذف شد

مسابقات مرحله نیمه‌نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد در حال برگزاری است. رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان نخستین گزینشی المپیک به شمار می‌رود که در آن ۳۰ سهمیه بین کشورهای مختلف تقسیم می‌شود. پنج نفرات برتر ۶ وزن المپیکی جواز حضو در پاریس را کسب خواهند کرد.

یکی از ناکامان روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی ایران بود. گرایی که در دور اول ۲ بر صفر آدلت تیولیوبایف از روسیه را مغلوب کرده بود در مرحله دوم این رقابت‌ها برابر کوساکا از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه پنج بر پنج شکست خورد. کشتی گیر ژاپنی هر چند موفق به حضور در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شد اما به سد سخت آکژول محموداف قرقیزستانی خورد و در نهایت با نتیجه هفت بر پنج شکست خورد.

گرایی

با شکست نماینده ژاپن گرایی عملا از دور رقابت ها حذف و باید برای کسب سهمه المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا یا گزینشی المپیک در استانبول شرکت کند. این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

از بین چهار نماینده ایران در روز نخست، علیرضا مهمدی به فینال وزن ۸۲ کیلوگرم رسید و پوریا دادمرز با شکست برابر عزیزلی از جمهوری آذربایجان باید برای کسب نشان برنز وزن ۵۵ کیلوگرم تلاش کند.

تا دقایق دیگر نیز امین میرزازاده در نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف اسکار پینو هندز کوبایی می‌رود.