پرسپولیس، استقلال وشش تیم دیگرحق حضور درلیگ راندارند

به گزارش افکار نیوز،اسماعيل حسن زاده در گفتوگو با ايسنا ، درباره وضعيت باشگاههاي بدهكار و اينكه كميته انضباطي در برخورد قاطع با تيمهاي ليگ برتري بدهكار چقدر ميتواند آزادانه عمل كند؟ اظهار كرد: خوشبختانه در اين زمينه رييس و اعضاي هيات رييسه فدراسيون از كميته انضباطي خواستهاند تا در اين زمينه سختگيري كنيم و ما هم قصد داريم در احكام انضباطي احتمالي كه صادر خواهيم كرد، اجازه فعاليت باشگاههاي بدهكار را در ليگ برتر ندهيم.

۲۲ تیر پایان مهلت باشگاه های بدهکار برای تسویه حساب

وی افزود: تا جایی که می‌دانم طبق زمانی که پیش از این سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام کرده بود، آخرین مهلت باشگاه‌های بدهکار برای تسویه حساب با شاکیان و تعیین و تکلیف درباره بدهی‌های انضباطی که هر کدام احکام جداگانه دارد، پایان مهلت نقل و انتقالات(۲۲تیر) است و در غیر این صورت اقدام قضایی لازم در قبال آنها صورت می‌گیرد. البته در این رابطه امروز(شنبه) جلسه‌ای با برخی مسوولان دارم که نتایج آن می‌تواند مواردی را در این رابطه روشن کند. در حال حاضر ۴۰ باشگاه در رده‌های مختلف بدهکارند و تا زمان تعیین و تکلیف درباره بدهی‌هایشان هیچ‌کدام نمی‌توانند در لیگ‌های مربوط به خودشان بازی کنند.

سرخابی‌ها صدرنشین بدهکاران!

حسن‌زاده با بیان اینکه ۸ باشگاه از میان بدهکاران لیگ برتری هستند، در بیان اسامی تیم‌های بدهکار به ایسنا گفت: باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری عبارتند از: پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی تبریز، صبای قم، صنعت نفت آبادان، پیکان، مس کرمان و راه‌آهن. البته باشگاه‌ شاهین که فصل گذشته در لیگ برتر بود هم از جمله بدهکاران است اما برای حل این موضوع اقدام کرده است.

جلسه رسیدگی به شاکیان باشگاه شاهین یکشنبه برگزار می‌شود

رییس کمیته انضباطی با درخواست از باشگاه‌های بدهکار برای تعیین جلسه عمومی رسیدگی به مطالبات شاکیان، از برگزاری اولین جلسه برای شاهینی‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ما باشگاه شاهین بوشهر را متقاعد کردیم تا برای رسیدگی به پرونده‌ها و شکایت‌های مالی مختلفی که علیه‌شان وجود دارد، جلسه عمومی روز یکشنبه(پس‌فردا) در محل سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شود و هر کسی طلبی دارد که برایش حکم انضباطی صادر شده، در آن جلسه حضور یابد.

باشگاه‌های بدهکار به برگزاری جلسات عمومی ترغیب شوند

وی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی آمادگی دارد تا چنین جلساتی را برای سایر باشگاه‌های بدهکار برگزار کند، اظهار کرد: علاوه بر برخورد قاطعی که ما با باشگاه‌های بدهکار خواهیم داشت، باید اعلام کنم بنابر اطلاعات قانونی که مسوولان فوتبال ایران باید برای AFC ارسال کنند، بدهی‌های موجود، تراز مالی باشگاه‌ را منفی می‌کند و این مساله تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست. اگر باشگاه‌ها با برگزاری چنین جلساتی موافقت کنند، ما هم از تمامی شاکیان‌شان درخواست می‌‌کنیم جانب باشگاه‌ را هم در نظر بگیرند.

سازمان لیگ برای فعالیت لیگ برتری‌ها از ما استعلام بگیرد

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: بعضی باشگاه‌ها که تعداد شکایت‌‌های کمتری از آنها وجود دارد، خودشان موارد را رسیدگی کنند اما به هر حال ما از مقامات اجرایی خواسته‌ایم تا شرکت دادن تمامی تیم‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله لیگ برتر منوط به اخذ تاییدیه‌ای از کمیته انضباطی باشد. در این زمینه باید استعلام‌های لازم صورت گیرد و ما هم بنا داریم مقررات به شکل کامل اجرا کنیم.

فقط کفاشیان می‌تواند مانع اجرای قانون کمیته انضباطی شود!

رییس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای اجرای صحیح مقررات و اجازه ندادن به فعالیت تیم‌های بدهکار در لیگ برتر وجود دارد و به تعبیر دیگری چه کسی می‌تواند مانع اجرای دستورالعمل‌های کمیته انضباطی شود؟ به ایسنا گفت: ما با اجازه قانونی که از هیات رییسه فدراسیون گرفتیم سعی می‌کنیم مقررات را قاطعانه اجرا کنیم. تنها شخص علی کفاشیان رییس فدراسیون می‌تواند مانع اجرای برنامه‌های ما باشد.

شرایط برای حضورم در جلسه سازمان لیگ مناسب نبود

حسنزاده در واكنش به انتقاد بهروان نسبت به عدم حضور او در جلسه هماهنگي مسوولان برگزاري ليگ برتر، خاطرنشان كرد: اتفاقا از دو روز قبل از برنامه هم تاريخ و ساعت برگزاري جلسه را به بنده اعلام كرده بودند اما متاسفانه شروع جلسه در ساعتي بود كه بنده بخاطر شرايط ترافيكي و مشغوليتي كه از قبل داشتم، امكان حضور در آن جلسه را پيدا نكردم. البته تا جايي كه ميدانم جلسه فوق يك جلسه توجيهي براي مجريان برگزاري مسابقات ليگ بود كه در آن ناظران بازيها هم شركت كرده بودند.