حذف چهارمین بوکسور ایران از بازی‌های آسیایی

رقابت های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو که در سالن بوکس استادیوم قدیمی هانگژو برگزار می شود، از استقبال شدیدی از سوی چینی ها مواجه شده بطوریکه همواره در تمامی مسابقات پر جمعیت و پر سر و صداست و تماشاگران بشدت بوکسورهای چینی،ماکائو،هنگ کنگی و‌چین تایپه ای را تشویق می کنند و بخصوص در مبارزه نماینده چین با حریفان آنرا تبدیل یک جهنم واقعی برای حریف نماینده کشورشان می کنند و جالب اینکه خانواده ها به همراه کودکان و فرزندانشان با تهیه بلیت در سالن حضور می یابند.

اما سید شاهین موسوی کاپیتان تیم ملی بوکس که برای حضور در بازیهای آسیایی در یک‌وزن بالاتر از وزن تخصصی اش(75_) یعنی  در وزن منهای 80 مبارزه می‌کند، برابر حریف تاجیکی با توجه به اینکه کشورهای آسیای میانه با سبک روسی مبارزه می کنند کار ساده ای در پیش نداشت بخصوص که نعمت الله اف در کشور آمریکا حتی اردوی طولانی مدتی را پشت سر گذاشته بود.

از طرفی از آنجایی که نفرات اول و دوم این رقابت‌ها مستقیما راهی بازیهای المپیک 2024 خواهند شد، این امر باعث شد تا کشورهای آسیایی با تمام قدرت راهی این میدان شوند چرا که کسب سهمیه در رقابت های قاره ای بدون تردید آسانتر از رقابتهای جهانی است.

حذف چهارمین بوکسور ایران از بازی‌های آسیایی

شاهین موسوی نماینده منهای 80 کیلو گرم کشورمان برابر حریف تاجیکی در راند اول 10بر9 برنده شد.

نماینده تاجیکستان که از سرعت بیشتری برخوردار بود سعی داشت در راند دوم با کشاندن شاهین به گوشه رینگ از وی امتیاز بگیرد که در نهایت در راند دوم، 2 مبارز پایاپای به کار خود خاتمه دادند تا راند سوم از حساسیت بیشتری برخوردار شود.

در راند سوم هم دو بوکسور مسابقه پایاپایی را با یکدیگر بنمایش گذاشتند تا در نهایت داوران رای به برد نماینده تاجیکستان دهند.

سید محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در سالن مسابقات در کنار روح الله حسینی رییس فدراسیون بوکس نظاره گر مبارزه نماینده کشورمان با حریف تاجیکستانی بودند. 

تیم ملی بوکس کشورمان با پنج بوکسور دانیال شه بخش،طوفان شریفی،علی حبیبی نژاد،سید شاهین موسوی و ایمان رمضانپور در این رقابت ها حضور پیدا کرد.

دانیال شه بخش،علی حبیبی نژاد ،طوفان شریفی و شاهین موسوی حذف و تنها ایمان رمضانپور باقی مانده است.

 حسین قلی نهرودی سرمربی و همایون امیری مربی این تیم هستند.