به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت خبری وزارت ورزش و جوانان، متن کامل نامه دکتر عباسی به رییس فدراسیون فوتبال به قرار زیر است:


جناب آقای کفاشیان
ریاست محترم فدراسیون فوتبال
سلام علیکم
خدا را شاکریم که ملت عزیز ایران شاهد حضور قهرمانی هستند که منش پهلوانی و جوانمردی را پیشینه خود قرار داده اند و همواره مراقبند تا هیچگونه مظاهر دنیایی و زمزمه های مخرب بدخواهان آنان را از مسیر راستی و درستی خارج نکند چون فوتبال کشور به عنوان رشته ای پرطرفدار توانسته است حضور و استقبال جمع گسترده ای از جوانان کشور را جلب نماید، فرصتی است ارزشمند تا ضمن تشویق به امر ورزش، روحیه ورزش خواهی و غرور ملی در جامعه تقویت گردد. لکن باید مراقبت شود تا رفتارهای غیرمنطقی موجبات نگرانی جامعه سرافرازمان را فراهم نکند.

همانطور که مطلع شده اید شایعاتی در آغاز شکل گیری دور جدید لیگ فوتبال مبنی بر رواج رویه های ناصحیحی از جمله قیمت گذاری و خرید بازیکنان با بهای گزاف و غیر متعارف در بعضی از باشگاه های فوتبال شنیده می شود که اخبار آن ولو در حد شایعات دلسوزان جامعه را نگران کرده است.


با اینکه اینجانب بستر ورزش کشور را غالباً پاک و قاطبه ورزشکاران عزیز را نمونه های غیرت و وطن پرستی و علاقه مند به مبانی ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانم، لکن شنیدن اینگونه اخبار به طریقی که نقل می گردد به هر شکل آن برای جامعه بویژه علاقمندان به این رشته ورزشی دغدغه آفرین است و علاوه برآن بر روحیه سایر ورزشکاران قهرمان کشور تاثیر منفی خواهد داشت لذا تشکل های ورزشی را به مراقبت های ویژه توصیه می نمایم.

ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران لیگ برتر کشور و سایر مسوولین مسابقات در رده های متعدد مجدداً یادآوری می کنم که متولیان لیگ فوتبال باید ضوابطی جدی و قابل ارزیابی تدوین و توان نظارت به کار باشگاه های شرکت کننده را داشته باشند.

تلاش شود در برخورد با کج اخلاقی ها و مفاسد احتمالی، هیچ باشگاهی مستثنی نشود، در این بخش باید تاکید نمایم که مورد خطاب، همه باشگاه های داوطلب حضور در مسابقات لیگ از جمله دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و سایر باشگاه هایی که به نوعی از امکانات دولتی استفاده می نمایند خواهند بود.


باشگاه ها وظیفه دارند از هرگونه شائبه ای در عدم رعایت ضوابط مربوطه و اتهام بکارگیری اقداماتی که، بستر فرهنگی و روحیه ورزشکاری را آلوده می سازد بطور جدی پرهیز کنند و یا در صورت بروز اتهامات بی اساس برای رفع نگرانی ها اطلاع رسانی نمایند و از طرفی باید مراقب بود که از بزرگ نمایی های مایوس کننده بر علیه همه این باشگاه های ورزشی از جمله باشگاه های پرطرفدار جلوگیری شود.


بدیهی است مسوولین مالی دستگاه های متولی ضمن بررسی جدی از هرگونه وجهی که اینگونه زمینه های ناصحیحی را دامن می زند پرهیز کنند. شایسته است با پیگیری جنابعالی و سایر مسوولین ذیربط اینجانب را از نتایج آن مطلع نمایند.