کاهش حقوق پوگبا در یوونتوس

روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا، ادعا کرد که آزمایش دوپینگ پل پوگبا در ۲۰ اوت گذشته پس از رویارویی یووه با اودینزه به دلیل وجود ماده تستسترون مثبت شده است؛ مسابقه‌ای که هافبک فرانسوی در آن حتی بازی هم نکرد و نیمکت‌نشین بود. پس از آن به صورت رسمی اعلام شد که پوگبا در صورت تایید دوپینگ چند سال از فوتبال محروم خواهد شد.

اکنون هافبک سابق منچستریونایتد به دلیل محرومیت ماهانه تنها دو هزار یورو حقوق خواهد گرفت. این بازیکن که پس از مثبت‌شدن تست دوپینگش از یوونتوس کنار گذاشته شده، خودش را برای سخت‌ترین ماه‌های دوران حرفه‌ای‌اش آماده می‌کند؛ نه فقط از نظر ورزشی که حتی از نظر مالی.

باشگاه تصمیم گرفته است طبق توافق دستمزد بازیکن را به پایین‌ترین حد یعنی (حدود دو هزار یورو در ماه) برساند. لازم به یادآوری است که این بازیکن فرانسوی یکی از پردرآمدترین بازیکنان تیم بود و حالا تنها ماهیانه دو هزار یورو به دست خواهد آورد. یوونتوس می‌تواند در پایان فرآیند دادرسی، قرارداد او را فسخ کند و همچنین از این بازیکن خسارت نیز بخواهد.

طبق گزارش‌ها در صورت تایید نتیجه، پوگبا توسط دادگاه ملی ضد دوپینگ محاکمه خواهد شد؛ دادگاهی که قدرت اجرای محرومیت بین دو تا چهار سال را دارد. در برخی گزارش‌ها آمده در صورتی که دوپینگ این بازیکن اثبات شود، احتمال خداحافظی پوگبا از میادین فوتبال وجود دارد.

پوگبا این مکمل را در آمریکا مصرف کرد؛ جایی که قوانین ضد دوپینگ با ایتالیا متفاوت است. طبق اطلاعات اولیه پوگبا اعتراف کرد موادی را مصرف کرده که مورد تایید کادر پزشکی باشگاه نبوده‌اند.

این ملی‌پوش فرانسوی که اکنون برای یوونتوس بازی می‌کند، سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۸۹.۳ میلیون پوند به یونایتد پیوست ولی هرگز نتوانست در یونایتد جا بیفتد و مشکلات زیادی در این تیم داشت و در نهایت تصمیم به بازگشت به یوونتوس گرفت. او در اولین فصل از ناحیه زانو آسیب دید و در ابتدا از عمل جراحی خودداری کرد تا بتواند در جام جهانی حضور داشته باشد ولی با بدترشدن شرایطش تصمیم به عمل جراحی گرفت و شانس حضور در جام جهانی قطر را از دست داد و در این فصل نیز بحران دوپینگ باعث شد تا او به طور کامل از تیم کنار گذاشته شود.

کاهش حقوق پوگبا در یوونتوس