اخبار استقلال| چه کسی این دو استقلالی را آشتی داد؟

استقلال جمعه برای نخستین مرتبه در این فصل هواداران خود را در ورزشگاه آزادی ملاقات می‌کند و علاوه بر این، گروهی از بانوان استقلالی هم اجازه ورود به استادیوم را خواهند داشت. دو عاملی که برای افزایش انگیزه بازیکنان بسیار مهم است اما علاوه بر مواردی که برشمردیم، ملاقات سرمربیان دو تیم هم سوژه مهمی محسوب می‌شود. مردانی که به خاطر اتفاقات گذشته رابطه گرمی با یکدیگر نداشتند ولی حالا شرایط برایشان متفاوت شده است.

استارت ملاقات در تیم ملی

نکونام و فکری اولین بار در اردوهای تیم ملی که سال ۱۳۷۸ برگزار می‌شد با یکدیگر به اردو رفتند. در آن مقطع مرحوم منصور پورحیدری سرمربی تیم ملی بود و به سبک بازی هر دو بازیکن فوق علاقه داشت؛ به همین خاطر محمود فکری و جواد نکونام در سفرهایی مثل ژاپن، دانمارک و آمریکا همراه با منصورخان بودند. در پاییز سال ۱۳۸۵ هنگامی که محمود فکری در دوره سرمربیگری امیر قلعه نویی از تیم ملی خداحافظی کرد، جواد نکونام به یکی از ارکان ثابت و موثر خط میانی ما تبدیل شده بود.

داستان اهواز

رابطه جواد نکونام و محمود فکری تا قبل از پاییز سال ۱۳۹۹ با همدیگر بد نبود اما در هفته دوم بیستمین دوره پیکارهای لیگ برتر هنگامی که استقلال با سرمربیگری فکری برای تقابل با فولادی که نکونام را روی نیمکت خود داشت راهی اهواز شد و بازی را واگذار کرد، در انتهای مسابقه اتفاقات تلخی رخ داد و فکری از الفاظ نامناسبی استفاده کرد که برایش محرومیت به همراه آورد از همان مقطع به بعد این دو مربی رابطه گرمی با هم نداشتند. در واقع بهتر است بگوییم اصلاً رابطه‌ای با هم نداشتند و ماجرا ادامه پیدا کرد تا اینکه...

اخبار استقلال| چه کسی این دو استقلالی را آشتی داد؟

آشتی کنان تابستانی

تابستان امسال برای هر دو مربی خاص بود. جواد نکونام به یکی از اهداف مهم زندگی ورزشی خود رسید و سرانجام سرمربی استقلال شد. محمود فکری هم مورد اعتماد مدیران باشگاه هوادار قرار گرفت تا هدایت این تیم تهرانی در لیگ برتر را بر عهده بگیرد. هر دو تیم پس از سپری کردن دوره بدنسازی خود به دنبال حریف تدارکاتی بودند و دوستان مشترک به نکونام پیغام دادند که هوادار تمایل دارد با استقلال بازی کند.مربیان استقلال در آن زمان تصور می‌کردند جواد پیشنهاد را رد می‌کند اما برخلاف انتظار آنها، سرمربی آبی‌پوشان اعلام کرد هیچ مشکلی برای انجام این بازی ندارد! هوادار برای بازی به زمین استقلال آمد و بعضی‌ها تصور می‌کردند نکونام اصلا سمت نیمکت هوادار نمی رود و اگر سرمربیان  با هم ملاقات کنند، یک برخورد بسیار عادی و سرد خواهد بود اما سرمربی استقلال به رسم مهمان نوازی سمت همتای استقلالی خود در هوادار رفت و برخورد بسیار خوبی با او داشت. محمود فکری هم متقابلاً رسم ادب را به جای آورد و طرفین همدیگر را در آغوش کشیدند. فکری سرمربی شدن جواد نکونام در استقلال را به او تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت کرد. سرمربی استقلال هم متقابلاً ابراز امیدواری کرد که هوادار با سرمربی استقلالی خود بتواند نتایج مطلوبی کسب کند.