خبرجنجالی از استقلال| خط قرمز استقلال روی یک اسم!

ریکاردو ساپینتو که معرف حضور همه اهالی فوتبال ایران است، یک فصل در استقلال مربیگری کرد. کارنامه او جدا از نتایجی که در استقلال ثبت شد، با خبر درگیری های هر هفته اش با داوران در رقابت های لیگ برتر مشخص است.

ساپینتو در واقع مسابقه ای نبود که یک جنجال تازه در فوتبال ما ایجاد نکند؛ او از این نظر هم به وجه خودش ضربه زد، هم استقلال را به کنج رینگ برد و امتیازهای زیادی را از این تیم دریغ کرد. وضعیت روحی و روانی او در طول مسابقات بدجوری به هم می ریخت؛ تا جایی که حتی یادمان می آید ساپینتو با تماشاگران تیم حریف نیز درگیر می شد.

پس از خروج ساپینتو از ایران، این مربی در لیگ قبرس و تیم آپوئل مشغول به کار شد. طبیعی بود که مردی با این خصوصیات که همه مشکلات را از داوران می بیند در قبرس هم با همه درگیر شود. در جریان دیدار برابر آنورتوسیس بود که ساپینتو با مربی حریف درگیر شد و داور ایتالیایی مسابقه نیز هر دو نفر را اخراج کرد. سرمربی سابق استقلال در ادامه با وارد کردن ضربه ای به شانه داور چهارم، او را هل داد، سپس با یکی دیگر از مربیان حریف دست به گریبان شد. او در پایان بازی و در نشست خبری نیز با سرمربی آنورتوسیس و یکی از هواداران رقیب درگیر شد تا گزارش ناظر بازی منجر به محرومیت شدید او شود.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قبرس اما مانند آنچه در ایران رایج است اهل مماشات نبود و محرومیتی ۴ ماهه را برای ساپینتو در نظر گرفت. به این ترتیب ریکاردو ۱۷ بازی از حضور روی نیمکت تیم آپوئل محروم است تا به این ترتیب به همه ثابت شود مشکلات او در استقلال فقط مربوط به داوران نبود. این حرکت های غیرطبیعی و عصبانیت های انفجاری ساپینتو، حکم تبرئه را برای داوران دارد؛ چرا که مربیانی مانند او برای لذت بردن از فوتبال تلاش نمی کنند، بلکه آنها مربیگری می کنند تا سهم عمده ای در تشنج آفرینی داشته باشند!

استقلالی ها قطعا در آینده با تمام کج خلقی های استراماچونی، یادی از او خواهند کرد اما ساپینتو برای همیشه از فهرست مربیانی که شاید روزی شانس مربیگری در استقلال را داشته باشند حذف شد.

اخبار جدید از استقلال | ضربه جدید ریکاردو ساپینتو به استقلال