به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، همه چیز بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ رخ داد؛ جایی که برای هدایت تیم ملی پرتغال قرار بود مانوئل خوزه به جای فیلیپه اسکولاری بنشیند و به یک باره حکم را به نام کارلوس کی روش زدند. از آن پس، مانوئل برای همه روزهایش سوژه انتقادی داشت. یک روز انتخاب ملیپوشان پرتغال را بهانه میکرد و روزی دیگر محل اردوهای تیم ملی و عملکردش را و ...

واکنش رسانه پرتغال به حضور خوزه در پرسپولیس

مانوئل خوزه به ایران رفت تا کرش را پیدا کند!‌ پایگاه خبری On Desporto پرتغال، در مطلبی به حضور مانوئل خوزه در ایران و پذیرش سرمربیگری پرسپولیس واکنش نشان داد. این پایگاه اینترنتی نیز مطلب خود را با اشاره به اختلاف بین کرش و مانوئل انتخاب کرده است: ‌

«مانوئل به ایران رفت تا کرش را پیدا کند!» در ادامه این مطلب آمده است: ‌ «سرمربی سابق تیم فوتبال الاهلی مصر، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران و البته دو هموطن دیگر خود یعنی کاستا که سرمربی نفت آبادان است و اولیویرا که سرمربی تراکتورسازی شده را در این کشور خواهد دید. این در حالی است که به‌طور واضح کرش از او خوشش نمی‌آید.

در هرحال خوزه در ایران بار دیگر سه همکار خود را ملاقات خواهد کرد.» این پایگاه خبری در بخشی از مطلب خود به رابطه بین کرش و مانوئل به صورت جزیی‌تر پرداخته است: «زمانی خوزه مانوئل حرف خود را فرو نخورد و انتقاداتی را از کرش که سرمربی تیم پرتغالی بود انجام داد و در نهایت باعثآمدن پائولو بنتو شد. خوزه گفته بود به کسی که از من متنفر است و من هم از او متنفرم، باج نمی‌دهم.

روابط سرد سرمربی جدیدپرسپولیس با کی روش

پرسپولیسی ها از رابطه نه چندان خوب خوزه با کی روش اطلاع کامل داشتند اما به نظر آن ها رابطه این دو به خودشان مربوط است و دلیلی نداشت که پرسپولیس به این دلیل بخواهد خوزه را از دست بدهند - با وجودی که مانوئل خوزه پرتغالی سر مربی پرسپولیس شده است که شایع شد کارلوس کی روش برای مسولان باشگاه پرسپولیس پیغام داده بود که از جذب این مربی منصرف شوند.(البته تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی از جانب کی روش در این زمینه منتشر نشده است)

البته نگرانی طبیعی ست، چون پرسپولیس ۹ ملی‌پوش دارد که یک طرف با مانوئل طرف حسابند و در سوی دیگر با کی روش که خیلی ساده می‌تواند پیراهن تیم ملی را از آنها پس بگیرد؟! هر چند علی پروین بی آنکه نگران اختلاف پرتغالی‌ها باشد، در اظهار نظری عجیب گفته: «به ما چه که مانوئل و کی روش با هم مشکل دارند؟ اصلا مگر قرار است آنها با هم کار کنند که نگران باشیم؟»

به هر حال از حالا مسئولان فوتبال باید راهکاری بیندیشند که اختلاف کهنه دو مربی پرتغالی را بهبود بخشند تا در آینده تیم ملی کشورمان با مشکل مواجه نشود . هر چند برخی اعتقاد دارند پرسپولیسی ها می توانستند گزینه دیگری را انتخاب کنند تا حرف و حدیثی پیش نیاید .