به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، فدرر سوئيسي كه پيش از اين شش بار قهرمان ويمبلدون شده بود عصر امروز (يكشنبه) در ديدار پاياني اين رقابتها در سال ۲۰۱۲ مقابل اندي ماري بريتانيايي قرار گرفت كه تنها اميد بريتانيا براي كسب عنوان قهرماني اين رقابتها از سال ۱۹۳۶ تاكنون بود.

ماری بازی را بهتر از فدرر آغاز کرد و در ست نخست با نتیجه ی ۶ بر ۴ از فدرر پیش افتاد. در ست بعد تجربه ی فدرر به کمک او آمد و ضربات فورهند مهارناپذیر مرد سوئیسی باعثشد او در این ست با نتیجه ی ۷ بر ۵ پیروز شود. در آغاز ست سوم باران شدیدی در ورزشگاه اصلی رقابت‌ها شروع به باریدن گرفت که برای چهل دقیقه بازی را با تأخیر مواجه کرد. پس از اینکه سقف ورزشگاه باز شد و دو تنیسور بار دیگر بدنهای خود را آماده مسابقه کردند بازی از سر گرفته شد و باز هم این فدرر بود که با پیروزی ۶ بر ۳ در ست سوم به کسب عنوان قهرمانی نزدیک تر شد. در ست چهارم فدرر هر دو تنیسور گیم های خود را می بردند و کمتر اشتباهی از سوی فدرر و ماری سر می زد تا اینکه زمانی که فدرر ۵ بر ۴ از حریفش پیش بود و در حالی که اندی ماری سرویس می زد پرافتخارترین تنیسور تاریخ دنیا این گیم حساس را از آن خود کرد تا در این ست با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شود و در نهایت با پیروزی ۳ بر ۱ بر تنیسور بریتانیایی برای هفتمین بار کاپ قهرمانی ویمبلدون را بالای سر ببرد.

فدرر که پیش از این در سال ۲۰۰۹ هم ویمبلدون را فتح کرده بود با این قهرمانی تعداد قهرمانی هایش را در رقابتهای گرنداسلم(ویمبلدون، رولان گاروس، اوپن آمریکا و اوپن استرالیا) به عدد ۱۷ رساند تا پادشاهی خود را در این رقابت‌ها ادامه بخشد. پیت سمپراس آمریکایی از این حیثبا ۱۴ قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم پس از فدرر قرار می‌گیرد.

فدرر همچنین بار دیگر پس دو سال به مرد شماره یک تنیس جهان تبدیل شد. او آخرین بار در می ۲۰۱۰ در این رتبه قرار داشت.

اندی ماری بریتانیایی امید داشت به عنوان نماینده بریتانیا نخستین تنیسوری باشد که از سال ۱۹۳۶ موفق به قهرمانی در ویمبلدون می شود اما فدرر آرزوهای او را بر باد داد.

فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون

* دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا، سر آلکس فرگوسن، همسر فدرر و فرزندان دوقلویش و خانواده اندی ماری از مهمانان ویژه این بازی بودند.

* اندي ماري پس از پايان بازي و در حالي كه دوربينهاي تلويزيوني قصد گفتوگو با او را داشتند از شدت ناراحتي نميتوانست به خوبي صحبت كند. در اين لحظات خانواده ماري او را دلداري ميدادند.