اعتراف غیرمنتظره رحمتی مقابل خبرنگاران

سیدمهدی رحمتی بعد از شکست 3 بر یک مقابل نوبهار ازبکستان در نشست خبری اظهار داشت: نتیجه بازی واقعا ضربات آخری بود که به سمت دروازه ها زده شد که برمی‌گردد به کیفیت بازیکنان ما. دوباره طبق گذشته هم در آسیا و هم در لیگ برتر فقط 8 دقیقه بدون اشتباه بازی کردیم. دو گل روی دو اشتباه خوردیم و در همین حین هم یکی دو موقعیت گلزنی داشتیم.

وی  افزود: خیلی خوب به بازی برگشتیم بازیکنان نیمه دوم خیلی خوبی داشتند که در همان شروع نیمه دوم هم یک اشتباه کارمان را سخت‌تر کرد. فوتبال جای تملق و جای دروغ نیست.

درخواست سید مهدی رحمتی| از نساجی توقع زیادی نداشته باشید

حریف تیم بسیار خوبی است و چند سال است در لیگ ازبکستان بازی می‌کند. ما هم یک تیم جوان هستیم که پوست‌اندازی کردیم که سعی و تلاش خودمان را هم می‌کنیم. ولی اشتباهات اذیت‌مان می‌کند که باز هم مقصرش من هستم. حرجی به بازیکن نیست، مقصر تمام اتفاقات من هستم و باید پاسخگو باشم اما این تیم نیاز به زمان دارد، نیاز به دو پنجره نقل و انتقالاتی دیگر دارد یا حداقل یک پنجره نقل و انتقالاتی دیگر که بتوانیم تعدادی بازیکن به جمع‌مان اضافه کنیم.

در اولین سال حضور نساجی در لیگ قهرمانان آسیا چیزی جز تجربه‌اندوزی نمی‌تواند کسب کند. من با باشگاه هم که صحبت کردم این شرایط را گفته بودم. ولی عملاً بدشانسی می‌آوریم. شما بازی ما با نوبهار در ازبکستان را دیدید، امروز هم دیدید، چند موقعیت گلزنی داشتیم. سرآمد موقعیت‌هایی که داشتیم توپی بود که به شکم آزادی خورد و به بالای دروازه رفت. باز هم می‌گویم مسئولیت همه چیز با من است. تمام تلاشم را می‌کنم تا این تیم را به شرایطی که قول دادیم برسانیم هم در جدول لیگ و هم در آسیا مثل امروز بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم.

سرمربی تیم نساجی در مورد اینکه هواداران نساجی عصبانی بودند و علیه شما شعار دادند، گفت: هوادار حق دارد. توقع دارد تیمش در جایگاه خوبی باشد، از ما نتیجه و فوتبال خوب می‌خواهند. شناختی که من از هواداران نساجی داشتم و دارم این است که فوتبال را متوجه می‌شوند. می‌بینند که تیم‌شان زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند. در لیگ یکسری اتفاقات برای‌مان می‌افتد، در آسیا یک مدل دیگر اتفاق می‌افتد. فکر می‌کنم به خاطر فشاری است که روی این تیم است.

مطمئن باشید که اگر نساجی فشار لیگ قهرمانان رویش نبود و در حالت نرمال در لیگ برتر شرکت می‌کرد جایگاهش هفتم و هشتم جدول بود اما الان هر چهار روز بازی می‌کنیم و واقعاً توان نداریم. امروز چهار بازیکن فیکس خود را نداشتم. هوشمند و حردانی محروم بودند قائد رحمتی محروم بود. احسان حسینی مصدوم بود. لیست تیم ما را می‌بینید.ببینید چند جوان مازندرانی در لیست ما حضور دارند هواداران حق دارند. من مخلص‌شان هستم و جوابگوی حرف‌های‌شان هستم. باید بیشتر تلاش کنیم.

بازیکنان تیم من باید بفهمند که در چه تیمی بازی می‌کنند و برای چه تماشاگری بازی می‌کنند. تماشاگرانی که در همه ورزشگاه‌های ایران و حتی ورزشگاه‌های آسیا حضور دارند حق اعتراض دارند. هر چه بگویند با گوش دل می‌شنویم. سعی می‌کنیم نواقص را برطرف کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. 

رحمتی در مورد اینکه حدادیان مالک باشگاه مصاحبه کرد و گفت رقابت‌ در لیگ‌ که کارخانه‌ها پشت‌شان هستند خیلی سخت است و به نوعی از شما حمایت کردند، عنوان کرد: آقای حدادیان جای بحثی نگذاشته و همه جوره کنار ما بوده و حمایت‌مان کرده در حد توانش هرچه از دستش برمی‌آمده برای ما انجام داده است.

عملاً آنچه ما را آزار می‌دهد اشتباهات فردی است. واقعاً دارد اذیت‌مان می‌کند یک جایی باید این اتفاقات و اشتباهات قطع شود. من در همین سالن بود که گفتم اگر شما کورسوی امیدی در فوتبال ایران می‌بینید من را راهنمایی کنید تا بروم دنبال آن نور؛ الان به 40 سال قبل برگشته‌ایم. نساجی بازی کرده می‌رود و دو تیم دیگر به آزادی می‌آیند. وضعیت فوتبال ما این است.

وی افزود: از خدای‌مان است که در مازندران و در شهر خودمان بازی کنیم. تیم من در 30 بازی لیگ میهمان است. با پرواز به مازندران می‌رویم، بازیکنان ما مدام در پرواز هستند. مگر یک بازیکن چقدر توان دارد.

هرچقدر هم حرفه‌ای باشید و حرفه‌ای زندگی کنید باز هم فشار هوا باعث می‌شود شما مصدوم شوید. یک جا زمین نرم است، یک جا زمین سفت است، زمینی که در آن تمرین می‌کنیم یک شرایط دارد، زمینی که در آن مسابقه می‌دهیم شرایط دیگر، همه اینها تأثیر می‌گذارد من آدمی نیستم که بهانه بیاورم فقط و فقط می‌گویم تیمم نیاز به زمان دارد و یک پنجره نقل و انتقالاتی دیگر. اگر بازیکنان نوار اشتباهات فردی را جایی قطع کنند مطمئناً جایگاه ما در لیگ هفتم یا هشتم خواهد شد. من قول رتبه تک رقمی به نساجی داده‌ام این را کسب می‌کنیم و تا آخرین روز قراردادم پایبند هستم. 

سرمربی تیم نساجی در مورد اینکه دلیل اشتباهات فردی چیست؟، گفت: فشار و خستگی. 

رحمتی در مورد اینکه ظاهراً هواداران نساجی عجله می‌کنند و بعد از گل اول علیه او شعار دادند، عنوان کرد: زمانی هم که بازی می‌کردم سعی می‌کردم مشکلات را خودم برعهده بگیرم. الان هم می‌گویم مسئول تمام اتفاقات و مشکلات من هستم من باید پاسخگوی مردم باشم.

بازیکن تحت فشار است. ما چه داریم که باید چهار روز چهار روز بازی کنیم، زمین داریم، امکانات داریم؟ ما با نوبهار در ازبکستان بازی کردیم، آمدیم با سپاهان بازی کردیم، سه روز بعد با تراکتور بازی کردیم و اکنون دوباره با نوبهار بازی کردیم.

ببینید لیست بازیکنان من چقدر تغییر کرده این تیم نیاز به زمان و ریکاوری دارد. چهار روز دیگر باید بازی کنیم چه کار باید بکنیم. اکنون هوشمند را باید در لیگ بازی بدهم آقای جان‌ملکی را در آسیا، صابر حردانی یک تکل زده دو جلسه محروم می‌شود. اینها تجربه ندارند.

سپاهان این مشکل را ندارد، پرسپولیس هم همینطور چون بازیکنان‌شان تجربه دارند. ما سال اول است که در آسیا حضور داریم و قرار نیست که از گروه‌مان صعود کنیم. همین تیم که مقابلش بازی کردیم شش بازیکن خارجی و سه ملی‌پوش ازبکستان دارد، ما چه داشتیم یک مشت بازیکن جوان که به آنها افتخار می‌کنم. نمونه بارزش مهرزاد سیفی، لذت بردم. بازیکن مازندرانی که از پایه‌های نساجی آمده است بقیه بازیکنانم هم زحمت کشیدند ولی باید احساس مسئولیت کنند. آنها اگر احساس مسئولیت‌شان مثل من باشد مطمئن باشید که این تیم موفق می‌شود.