تمجید جالب فیفا از کامبک تاریخی ایران

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان امروز در اولین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی زیر 17 سال مقابل برزیل 3 بر 2 به برتری رسید.

سایت فیفا نیز درمورد این بازی نوشت:  ایران روز شنبه یکی از خارق‌العاده‌ترین کامبک‌ها را در تاریخ جام جهانی زیر 17 سال فیفا به ثبت رساند و در حالیکه در نیمه نخست مقابل برزیل 2 بر صفر عقب بود،در یک شب پر درام در جاکارتا این تیم را شکست داد.

در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می رسید که مدافع عنوان قهرمانی پس از باز کردن برتری در نیمه اول که فوتبال فوق العاده ای را به نمایش گذاشتند، در حال پیش روی بیشتر هستند. گل ابتدایی رایان، هوش و  تکنیک عالی را به یک اندازه ترکیب کرد. در حالی که انبوهی از بازیکنان در محوطه جریمه منتظر ارسال کرنر توسط لوکا کامیلو بودند، او در عوض پاس کم به سمت لوران بازی کرد.

با حرکت وی، اجازه داده شد توپ به سمت رایان بچرخد، او ضربه پای چپ را فراتر از آرشا شکوری دروازه بان ایرانی زد. برزیل کمی قبل از سوت نیمه دوم برتری خود را دو برابر کرد. پس از یک حرکت جذاب تیمی، رایان در ده قدمی دروازه را شوت کرد و توپ وارد دروازه شد.

تمجید جالب فیفا از کامبک تاریخی ایران

سایت فیفا نوشت: ایران بدون ناامید شدن، برای نیمه دوم با قدرت و هدفی تازه به میدان رفت. آنها هر زمان که به یک سوم پایانی حریف می‌رسیدند تهدیدی جدی بودند و در دقیقه 51 زمانی که ضربه یعقوب باراجه به دا ماتا منحرف شد، به رویه هجومی خود پایبند بودند و گل نخست را زدند.

سپس در دقیقه 69  کسری طاهری، بازیکن تعویضی دروازه فیلیپ گابریل، دروازه‌بان برزیل را برای بار دوم باز کرد.در نهایت  زمانی که اسماعیل قلی زاده پس از  حمله ای سریع، ضربه نهایی را زد.

برزیل در جست‌وجوی گل تساوی فشار زیادی را وارد کرد، اما فایده‌ای نداشت و سوت پایان داور که جشن بی نظیری در میان بازیکنان و کادرفنی ایران برانگیخت.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از این برد تاریخی با انتشار پیامی این پیروزی را تبریک گفت.

در پیام رئیس فدراسیون آمده است:

" گروه فنی شایسته، بازیکنان متعصب و کادر  اجرایی،تدارکات،پزشکی و ...

سرفرازان تیم نوجوانان ایران

20 آبان 1402 را با غیرت، تعصب، تلاش و شایستگی خود به روزی به یادماندنی و خاطره انگیز برای ملت ایران تبدیل کردید. این نسل، با نمایش شورانگیز در این غروب پاییزی نشان داد تا سالیان متمادی برای این فوتبال افتخارآفرین خواهد بود.

خدا قوت به شما و آرزوی تداوم این روند درخشان در بازی های آتی."