مخالفت با کیانوش رستمی جهانی شد / حق حضور در قطر کاپ ندارد، رویای المپیک کمرنگ شد

فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ موافقت نکرد.

به گزارش طرفداری، مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر کاپ که گزینشی المپیک 2024 پاریس است، از ۱۳ آذر 1402 آغاز می شود. کیانوش رستمی دو ماه پس از پایان مهلت ثبت نام اولیه کشورها، از فدراسیون ایران درخواست کرد در این مسابقات وزنه بزند. فدراسیون وزنه‌برداری با وجود ارسال نامه‌ای درخواست کرد نام کیانوش رستمی برای حضور در این مسابقات به فهرست اضافه شود اما فدراسیون جهانی با این درخواست موافقت نکرد. از آنجایی که مهلت ثبت نام به پایان رسیده بود، حضور رستمی در این مسابقات مورد پذیرش قرار نگرفت.

همچنین فدراسیون ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی درخواست کرده بود با توجه به غیبت رستمی در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، فرصت دیگری برای کسب سهمیه المپیک به او بدهند که فدراسیون جهانی صراحتا اعلام کرد طبق سیستم کسب سهمیه المپیک پیش می‌روند. بنا بر سیستم کسب سهمیه المپیک، حضور وزنه‌برداران در دو مسابقه قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند الزامی است و اگر ورزشکاری حتی اگر در یکی از این دو رویداد شرکت نکند، از رنکینگ کسب سهمیه المپیک حذف می‌شود که این اتفاق هم برای رستمی رخ داد.

نواب نصیرشلال با تایید این خبرگفت: فدراسیون جهانی برای قهرمانی جهان و قطر کاپ نام کیانوش رستمی را نپذیرفت.

او درباره دعوت نشدن رستمی به اردوی تیم ملی تصریح کرد: رستمی قرار بود در هفته اول لیگ، رکوردگیری کند اما رکوردهایش کم بود.

رستمی