چهارمین گل خورده «ویژه» بیرانوند از سپاهان؛ دربست توی دروازه!

 گلی که البته برای بیرانوند، تازگی نداشت. او پیش از این هم گلهای زیبای زیادی از سپاهان خورده بود که از چنین فواصل بعیدی زده شده و جای هیچ واکنشی برای او نگذاشته بودند. انگار هر کس سرمربی سپاهان می شود، به بازیکنان خط جلوی سپاهان دستور می دهد فقط به بیرانوند، شوت از راه دور بزنید چون گل می خورد!

* رضا اسدی/ دور رفت لیگ 23/ نقش جهان

یک ضربه آزاد درخشان از فاصله حدودا 30 متری. ضربه‌ای که زیاد محکم نبود ولی بسیار دقیق نواخته شد. بیرانوند در برابر اسدی، تنها به دیدن مسیر حرکت توپ و برخوردش به زیر تیر افقی و وارد شدنش به دروازه بسنده کرد و نتوانست از جایش تکان بخورد.

* کی‌روش استنلی/ دور رفت لیگ 19/ آزادی

این بار، توپ تقریبا از زاویه مایل به سمت دروازه زده شد. حوالی دقیقه 80 بود که توپ با سماجت نورافکن به کی‌روش رسید و او از فاصله‌ای تقریبا 25 متری با یک ضربه محکم پای چپ، تور دروازه پرسپولیس را لرزاند. شدت و سرعت این ضربه به قدری بود که بیرانوند فرصت هیچ کاری پیدا نکرد و حتی نتوانست پای تکیه‌گاهش را تغییر بدهد.

* عزت‌الله پورغاز/ دور رفت لیگ 18/ نقش جهان

گلی تقریبا از زاویه بسته که بیرانوند به دلیل سرعت بالایش، بعید است مسیر حرکت آن را دیده باشد. پورغاز، خودش اوت را پرتاب کرد و سپس در یک فعل و انفعال، کمی بیرون از گوشه محوطه جریمه صاحبش شد و با ضربه‌ای استثنایی، توپ را به حوالی محل تلاقی دو تیر افقی و عمودی فرستاد. بیرانوند اصلا توپ را ندید که بخواهد برای مهارش، فکری کند.

* احسان حاج‌صفی/ دور رفت لیگ 16/ فولادشهر

پرسپولیس با یک گل از سپاهان در فولادشهر جلو افتاده بود که روی اشتباه مدافعانش، توپ از سمت چپ به حوالی مرکز یک‌سوم برای حاج‌صفی فرستاد شد. شماره 28 هم با یک کنترل دقیق، توپ را آماده شوتی مهلک کرد و ضربه‌اش از حدود 30 متری به گوشه پایین دروازه بیرانوند رفت. البته بیرانوند برخلاف 3 گل قبلی، فرصت شیرجه زدن پیدا کرد ولی به توپ نرسید.