نتیجه کامل قرعه کشی یورو ۲۰۲۴ | دو گروه مرگ در یورو ۲۰۲۴

 تابستان فوتبالی تمام عیاری در راه است و فوتبال ناب اروپایی انتظار میلیاردها نفر بیننده را مقابل گیرنده ها و میلیون‌ها نفر را روی سکوها می‌کشد.

قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ امشب در بندر هامبورگ برگزار شد و ایتالیا، اسپانیا و کرواسی در گروه مرگ قرار گرفتند،  تیم آخر این گروه آلبانی است که بدبیاری بزرگی آورد. گروه آسان به میزبان رسید و تقابل دوباره هلند و فرانسه جام را جذاب کرد.

جیان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایتالیا و سرپرست کنونی این تیم، پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی به عنوان قهرمان دوره گذشته، جام قهرمانی را به میزبان مسابقات تحویل داد.

جام

قرعه‌کشی مرحله پایانی مسابقات یورو 2024 از ساعت 20:30 امشب (شنبه - به وقت تهران) در مراسمی خاص در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد و تیم‌های حاضر حریفان خود را شناختند.

گروه مرگ این رقابت‌ها را تیم‌های ملی ایتالیا، اسپانیا و کرواسی (گروه B) تشکیل داده‌اند و در سوی دیگر گروه آلمانِ میزبان نسبتا آسان تشکیل شد. بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوییس

گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی

گروه C: اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس

گروه D: پلی‌آف A، هلند، اتریش و فرانسه

گروه E: بلژیک، اسلواکی، رومانی و پلی‌آف B

گروه F: ترکیه، پلی‌آف C، پرتغال و چک

برنامه بازی‌های مرحله پلی‌آف برای مشخص شدن سه تیم باقی مانده به شرح زیر است:

پلی‌آف A: لهستان - استونی / ولز - فنلاند

پلی‌آف B: اسرائیل - ایسلند / بوسنی - اوکراین

پلی‌آف C: گرجستان - لوکزامبورگ / یونان - قزاقستان

بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی هر پلی‌آف در تاریخ‌ 21 مارس 2024 (2 فروردین 1403) و بازی‌های فینال هر پلی‌آف در تاریخ 26 مارس 2024 (7 فروردین 1403) برگزار خواهد شد.

هفدمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا از تاریخ 14 ژوئن تا 14 جولای 2024 (25 خرداد تا 24 تیر 1403) به میزبانی آلمان و در 10 شهر برلین، کلن، دورتموند، دوسلدورف، فرانکفورت، گلزنکرشن، هامبورگ، لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت برگزار خواهد شد.