به گزارش افکارنیوز، به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، کمیته اخلاق اين فدراسيون اطلاعیه اي را در آستانه حلول ماه مبارک رمضان صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

" شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ُ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛ "

ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک می‌کند و آن ماه برکت است.

پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)

عمر ما در شعبان در گذر است. این ماه عزیز می رود تا رمضان عمرمان آرام آرام از راه برسد، خوان حق گسترده شود و کوله بار گناهانمان را در سایه نگاه پر از رافت او که «رحمان و رحیم» است از دوش برداریم. در چنین ایام فرخنده و مبارکی «بخشش» مورد توصیه و تاکید دین ماست.

ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای در فوتبال همواره از ایجاد نگاه خاص به فوتبال و ایجاد چنین فضایی پرهیز داشته اما در تلاش است تا این ورزش پرطرفدار به دور از آلودگی ها باشد. فراموش نکنیم انسان ها «ممکن الخطا» هستند، اما جایز الخطا نه. یعنی ممکن است همه گرفتار اشتباه شویم اما اجازه نداریم عامدانه خطا کنیم.

در سایه چنین نگرش هایی و در ماه پر از روشنایی و نور شعبان و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اعلام می دارد:

۱ - پرونده هایی از تخلفات حرفه ای افراد نزد این ستاد مفتوح و یا منتج به اعلام رای گردیده است. به مناسبت این ایام فرخنده همه متخلفانی که به هر جهت اشتباهاتی مرتکب شده اند و در این ستاد پرونده دارند، اما از اشتباهات آنها حق الناسی ضایع نشده و یا موجب وهن به حیثیت جامعه فوتبال نگردیده، می توانند با شرایط خاص به فعالیت خود در فوتبال ادامه دهند لکن پرونده آنها مفتوح و سوابق شان جهت بررسی رفتارها در آینده محفوظ می ماند و انشاالله که از تکرار اشتباهات پرهیز خواهند نمود.

۲ - تمام مواردی که شاکی خصوصی دارند و در آن اتهاماتی چون کلاهبرداری، اخاذی، رشوه، تهدید و… رخ داده که موجب متضرر شدن افراد شد است، به نحوی که عناوین مجرمانه آن در قوانین کیفری و حقوقی کشور عزیزمان، جزای خاص به دنبال دارد، توسط شاکی یا شکات به مراجع قضایی ارجاع و در صورتی که مدارکی دال بر این امر در فدراسیون موجود باشد، جهت تکمیل پرونده از سوی این ستاد در اختیار مرجع ذیصلاح قرار می گیرد تا فرد متهم نیز بتواند برابر مقررات از خود دفاع و حکم شایسته صادر شود. بدیهی است این ستاد قصد موازی کاری با قوانین کیفری و حقوقی را ندارد و بی تردید رای صادره مراجع قضایی ضمانت اجرایی محکمتری هم به دنبال خواهد داشت.

۳ - از همه اهالی فوتبال تقاضا می شود دست در دست هم فضای فوتبال را به سمت سالم سازی سوق داده، تا نگاهها از حاشیه به متن معطوف شود و فوتبال ایران به جایگاه اصلی خود برگردد. بستن اتهام به افراد و بازی با آبروی آنهایی که صرفا " اتهامی متوجه آنها بوده و هیچ جرمی ثابت نشده نه در شرع و نه در قانون و نه در اخلاقیات جایگاهی ندارد. ورزش عرصه جوانمردی است و بیایید در این راستا گام برداریم.

خداوند همه ما را مورد لطف و رحمت خود قرارداده و ازسر تقصیراتمان بگذرد که همه در برابر حکم او مسئولیم.

با تشکر و دعای خیر

سید محمد هادی آیت اللهی

رئیس ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال و نائب رئیس فدراسیون