هشدار بزرگ به جواد نکونام

مهدی پاشازاد ه پیشکسوت استقلال درباره عملکرد این فصل تیم فوتبال استقلال اظهار داشت:استقلال هم اکنون و پس از گذشت ۱۰ هفته از رقابت‌های لیگ برتر در صدر جدول قرار گرفته، پس نشان می‌دهد که نتایجش تا اینجای کار خوب بوده است. البته هنوز هفته‌های زیادی تا انتهای مسابقات مانده و قطعاً در ادامه کار و به ویژه در نقل و انتقالات نیم فصل، تیم باید تقویت شود. رسیدن به قهرمانی کار دشواری است و هر کسی از حالا بگوید چه تیمی قهرمان خواهد شد، اشتباه کرده است. 

وی در مورد اینکه استقلال هواداران را برای قهرمانی این فصل لیگ برتر امیدوار کرده است، عنوان کرد:هیچ کدام از بازی‌ها از قبل قابل پیش‌بینی نیست و عملکرد بازی به بازی تیم خیلی مهم خواهد بود که افراد حاضر در باشگاه، مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و … با رفتارشان کمک می‌کنند تا یک تیم قهرمان شود. امیدواری زیاد هواداران برای رسیدن به قهرمانی، دو دلیل دارد؛ ابتدا که تیم‌شان صدرنشین جدول رده‌بندی است و سپس تیم استقلال همیشه مدعی قهرمانی بوده و انتظار از این تیم زیاد است.

کارشناس فوتبال در مورد دیدار هفته دوازدهم تیم فوتبال استقلال مقابل فولاد در اهواز، یادآور شد:مسابقه آسان در رقابت‌های لیگ برتر وجود ندارد، تیم‌های قعرنشین نیز یقه تیم‌های بالای جدول را می‌گیرند و به خاطر همین است که هنور فوتبال زیبایی‌های خودش را دارد. همچنین هر تیمی که مقابل استقلال قرار می‌گیرد با انگیزه مضاعف بازی می‌کند و سعی دارد تیم صدرنشین لیگ را متوقف کند.

پیشکسوت فوتبال درباره برگزاری دیدار دربی روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه، گفت:دربی استقلال و پرسپولیس یک بازی خاص در فوتبال ایران است و شرایط خاصی دارد. اما تیم برنده در دربی روند حرکتی بهتری تا آخر فصل خواهد داشت و حدود ۹۰ درصد در نتایجش تأثیرگذار است. چون تیمی که دربی را می‌بازد، از لحاظ روحیه تیمی و انگیزه هواداران شرایط بدی را خواهد داشت و حتی طرفداران کمتر از بازی‌ها استقبال می‌کنند، چون نتیجه دربی تیم را تحت فشار قرار می‌دهد.

پاشازاده در مورد تفاوت سبک بازی تیم‌های جواد نکونام و فرهاد مجیدی خاطرنشان کرد:سیستم استقلال جواد و فرهاد به یکدیگر شباهت دارند، ولی ابزار و مهره‌شان متفاوت است. در آن سال کسی فکر نمی‌کرد که استقلالِ مجیدی قهرمان شود و فشار روی تیم کمتر بود. اما الان این انتظار بیشتر شده، این مسئله مهم است و باید فشار کمتر شود. همچنین سالی که استقلال قهرمان شد همه با هم همدل و هماهنگ بودند. ضمناً تیمی که می‌خواهد جام بگیرد بستگی به تمامی عملکرد عوامل از جمله به مسئولان، مربیان، هواداران دارد و نباید هیچ حاشیه‌ای در تیم وجود داشته باشد.