واکنش ها به ضعف این کهکشانی منچستر یونایتد

مارکوس رشفورد بازیکن محبوب اریک تن‌هاخ بود تا بازی با نیوکاسل که در دقیقه‌۶۱ تعویض شد. مهاجم انگلیسی تنها ‌یک‌بار زودتر از این توسط سرمربی هلندی تعویض شده که به شکست ۶ بر ۳ در شهرآورد منچستر برمی‌گردد؛ زمانی که این بازیکن تازه از مصدومیت برگشته بود و به صلاح نبود زیاد بازی کند. او در مجموع فقط ۵‌بار زودتر از یک ساعت زمین بازی را ترک کرده و جای خود را به بازیکن جانشین داده بود. فراموش نکنیم مارکوس کسی است که توسط تن‌هاخ احیا شد. پاری‌سن‌ژرمن به سفارش امباپه این بازیکن را می‌خواست، اما تن‌هاخ اجازه جدایی نداد. فصل پیش برایش همه‌چیز خوب پیش رفت اما در این فصل انگار رشفورد به بازیکنی گمنام تبدیل شده است.

از نظر دویدن، اگرچه مسافت ۶۳۳۸‌متری رشفورد سومین میزان دوندگی کم این بازیکن در یک بازی لیگ برتر زیرنظر تن‌هاخ بود، اما خیلی هم آمار بدی به‌حساب نمی‌آید، چون تنها در دوسوم بازی در زمین حضور داشت. او میانگین ۱۰۳.۹‌متر پوشش در دقیقه را ثبت کرد که از میانگین او در لیگ برتر از ابتدای فصل گذشته (۱۰۷‌متر) کمتر است اما بهتر از بدترین میزان دوندگی‌اش در یک مسابقه است که با ۹۲.۸متر در مقابل برنتفورد در آگوست ۲۰۲۲ ثبت کرده بود.

جیمی کاراگر، بازیکن اسبق لیورپول و کارشناس تلویزیونی، عملکرد رشفورد را در سطح مارسیال ارزیابی کرد؛ یعنی کاملا ضعیف و غیرمسئولانه. پل اسکولز، اسطوره منچستریونایتد گفت این تیم از بازیکنانی تنبل و بی‌انگیزه تشکیل شده است. روی کین گفته رشفورد می‌دود اما به عقب نه. کاپیتان اسبق من‌یونایتد گفته هواداران از رشفورد ناامید شده‌اند؛ نه به‌خاطر بی‌استعداد بودنش، بلکه به این دلیل که انگار او را در حال دویدن نمی‌بینند.

نفوذهای لیورامنتو در بازی منچستر و نیوکاسل باعث شد تا عملکرد رشفورد بیشتر به چشم بیاید؛ چراکه این مدافع کناری مستقیما مقابل رشفورد قرار می‌گرفت. درست است که ستاره یونایتد در جناح راست بازی می‌کرد تا نقش مورد علاقه‌اش در سمت چپ، اما مقابل این مدافع مستقیم کاملا خنثی و بی‌اثر ظاهر شد. این را هم درنظر بگیرید که نیوکاسل با ۱۱‌بازیکن غایب و مصدوم بازی می‌کرد. لیورامنتو در طول بازی ۲۸۹.۹‌متر توپ را حمل کرد. از شروع فصل گذشته، تنها ۵‌مدافع کناری در تقابل با یونایتد توپ را بیشتر حمل کرده‌اند و جالب اینکه همگی بازیکن منچسترسیتی یا آرسنال بوده‌اند. رمز موفقیت این مدافع کناری چه بود؟ انفعال رشفورد و بازی ضعیف ون‌بیساکا در پست دفاع راست منچستر. اگر رشفورد آن جلو فشار می‌آورد، مدافع مستقیمش جرأت آنقدر حمل توپ را نداشت.

زمانی که رشفورد در زمین بود، یونایتد را ۲۳‌دقیقه و ۵۳‌ثانیه از مالکیت خارج کرد و در این مدت ۶۸‌بار دوندگی شدید داشت؛ یعنی چیزی که اسمش را بشود دویدن گذاشت و نه راه‌رفتن! در همین مدت مارسیال ۱۱۶‌ تلاش داشت.

رشفورد به‌طور متوسط ۵.۸‌متر دور از نزدیک‌ترین بازیکن حریف حضور داشت. تنها یکی از ۵‌دوئل خود (چالش‌های ۵۰-۵۰ با حریف) را در روز شنبه برد و با ۲۰‌درصد موفقیت در دوئل، کمترین میزان خودش در این فصل لیگ برتر را به ثبت رساند.

واکنش ها به ضعف این کهکشانی منچستر یونایتد