اولین تیمی که ۸ نفره بازی را تمام کرد

جدول لیگ برتر تا قبل از شروع بازی‌های هفته چهاردهم کماکان نامتوازن بود و زشتی آن توی ذوق می‌زد. در هزاره سوم و در لیگی که پسوند حرفه‌ای دارد تعداد بازی‌های یک تیم در آستانه نیم فصل هنوز مساوی نیست!

اما در همین جدول نیم بند استقلال با یک بازی و یک امتیاز بیشتر صدرنشین بود. استقلال تنها دو بازی و ۶ امتیاز تا نیم فصل، باقی مانده داشت و جدی‌ترین تعقیب کننده آبی‌ها یعنی سپاهان با سه بازی باقیمانده و یک امتیاز کمتر، اصلی ‌ترین مدعی برای قهرمانی نیم فصل بود.

سپاهان با تفاضل گل ۲۲ در برابر استقلال که تفاضل گل ۸ دارد و با پیروزی در بازی رودررو، از ۹ امتیاز باقیمانده با گرفتن ۷ امتیاز حتی با فرض بردن استقلال در دو بازی هم قهرمان نیم فصل می‌شد. وقتی استقلال در سیرجان به تساوی ۱-۱ رسید دیگر خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم سپاهان را صدرنشین می‌دانستند اما زردهای اصفهانی با یک باخت خانگی دیگر تعارف استقلال را قبول نکرده و در همان رتبه دوم ماندند!

 اولین تیمی که ۸ نفره بازی را تمام کرد

سپاهان این فصل تنها یک باخت داشت، برابر ملوان در اصفهان و در مسابقه‌ای که نیمه اول با برتری ۲ بر صفربه رختکن رفته بود اما در پایان ۳-۲ باخت.

نتایج سپاهان در سایر بازی‌های این فصل به قدری درخشان بود که حتی کسر ۴ امتیاز از این تیم هم خللی در جایگاه زردها و ادعای آنها برای قهرمانی ایجاد نکرد. این هفته‌ که استقلال در سیرجان مساوی کرد، سپاهان در خانه پذیرای آلومینیوم بود.

و جذابیت فوتبال در همه دنیا به همین است، سپاهان دوباره در خانه باخت! دوباره با یک گل اختلاف و این بار با تک گل دقیقه ۸۰ و البته بدون حضور هوادارانش که با حکم انضباطی محروم بودند. حکمی که قبل از بازی مورد انتقاد هر دو سرمربی قرار گرفت که هیچ کجای دنیا تماشاگر را از دیدن فوتبال محروم نمی‌کنند.

اما این بازی فقط یک باخت ساده نبود. سپاهان فصل قبل هم در هفته چهاردهم با یک گل به تیم «مجتبی حسینی» باخت! فصل قبل در همین هفته تک گل تیم مجتبی حسینی یعنی پیکان را «محمدعلی کاظمی» در دقیقه ۷۷ زد، این بار گل تیم حسینی ۳ دقیقه دیرتر به ثمر رسید!

این بازی سیزدهمین بازی فصل سپاهان بود و برای اولین بار زردهای اصفهانی نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. سپاهان در ۱۲ مسابقه ۳۲ گل زده بود و همین هفته قبل اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که به رکورد ۱۰۰۰ گل زده می‌رسد. برای چنین تیمی با داشتن آن همه ستاره در بخش تهاجمی گل نزدن واقعاً یک اتفاق بی‌سابقه است.

اما باز هم همه چیز همین‌ها نیست! برای اولین بار در این فصل یک تیم مسابقه را با ۸ بازیکن تمام کرد. سه ستاره سپاهان در ۳ دقیقه پایانی بازی با آلومینیوم اخراج شدند و رامین رضاییان هم با دریافت چهارمین کارت زرد فصل محروم شد. به این ترتیب سپاهان هفته بعد ۴ ستون اصلی خود را نخواهد داشت که این موضوع به مراتب سنگین‌تر است شکست و از دست دادن سه امتیاز خانگی در این هفته بود!